شناسایی احساسات خوک‌ها بر اساس صدا: حیوانات قبل از اعزام به‌ سلاخ‌خانه جیغ مایوسانه می‌کشند

خوک
خوک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محققان اروپایی به راهکاری برای رمزگشایی از احساسات ابراز شده توسط خوک‌ها بر اساس سر و صدای آنها در موقعیت‌های مختلف دست یافتند.

آگهی

محققان اروپایی به راهکاری برای رمزگشایی از احساسات ابراز شده توسط خوک‌ها بر اساس سر و صدای آنها در موقعیت‌های مختلف دست یافتند.

زیست‌شناسان در سوئیس، دانمارک، نروژ، فرانسه و جمهوری چک پس از ضبط و مطالعه هفت هزار مورد از صدای ۴۱۱ خوک، موفق شدند آنها در ۱۹ دسته مختلف طبقه‌یندی کنند؛ از جیغ کوتاه که نشانه رضایت از شیردهی است تا جیغ‌های مایوسانه پیش از کشتار. 

بر اساس یافته‌های این مطالعه، خوک‌ها احساسات مثبت خود را در قالب صداهای کوتاه بیان می‌کنند ولی احساسات منفی خود را اغلب به صورت اصوات طولانی ابراز می‌کنند.

الودی بریفر، مدیر این پروژه که از اساتید دانشگاه کپنهاگ است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما نشان دادیم که می‌توان احساسات خوک‌ها را بر اساس نوع صدای آنها تعیین کرد.»

نتایج این مطالعه که در نشریه علمی نیچر منتشر شده است، راه جدیدی برای بهبود سطح رفاه حیوانات با استفاده از طبقه‌بندی احساسات از طریق توجه به سر و صدای آنها ارائه می‌کند.

خانم بریفر همچنین توضیح داد که با توسعه این روش، کشاورزان و دامداران افزون بر در اختیار داشتن ابزارهایی برای تشخیص سلامت حیوانات، می‌توانند از سلامت روانی آنها نیز مطلع شوند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دانمارک محل زندگی ۱۳.۲ میلیون خوک است و رکورد سرانه دو خوک را به ازای هر شهروند این کشور اسکاندیناوی در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیماران کم‌بینا و نابینای «هندی و ایرانی» با استفاده کلاژن پوست خوک درمان شدند

نتیجه یک تحقیق: ضربه‌ای که توهین‌ کلامی به مغز می‌زند، مانند یک سیلی به صورت است

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟