مهاجر غیرقانونی آفریقایی در بلژیک برنده جایزه ۲۵۰ هزار یورویی لاتاری شد

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود اینکه این خبر می‌تواند این فرد را خوشحال کند اما مشکل اینجاست که او هیچ مدرک وسند هویتی در اختیار ندارد و در نتیجه مشخص نیست شرکت بخت‌آزمایی بتواند این جایزه را به او پرداخت کند یا خیر.

آگهی

یک پناهجوی آفریقایی که به صورت غیر قانونی خود را به بلژیک رسانده، در مسابقه بخت‌آزمایی ۲۵۰ هزار یورو برنده شده است.

این اما تمام داستان نیست، او هیچ مدرک اقامتی ندارد و به صورت غیرقانونی در این کشور اروپایی اقامت دارد. این مرد جوان کارت بخت آزمایی ۵ یورویی را روز ۲۳ مارس در شهر بندری زبروژ خریده است. او وقتی متوجه شد در مسابقه برنده شده برای دریافت جایزه به سوپرمارکتی که کارت خود را خریده بود مراجعه کرد، اما با توجه به مبلغ بالای این جایزه، برنده موظف است برای دریافت آن با دفتر مرکزی این شرکت در بروکسل تماس بگیرد.

پس از آنکه مشخص شد این فرد بدون اسناد هویتی برنده جایزه شده، افرادی تلاش کردند با مدارک جعلی مدعی شوند که برنده لاتاری شده‌اند اما پلیس متوجه این مسئله شد و سه نفر از کسانی را که چنین ادعایی کرده بودند، دستگیر کرد.

در نهایت برنده واقعی به ایستگاه پلیس مراجعه کرد و کارت برنده در حال حاضر در گاوصندوق اداره پلیس قرار دارد. شرکت لاتاری می‌گوید تمام تلاش خود را می‌کند که این پرداخت را انجام دهد، اما معمولا برای این امر شماره حساب بانکی مورد نیاز است این دقیقا مشکلی است که این پناهجوی غیرقانونی با آن رو به رو است چرا که او نه حساب بانکی دارد و نه حتی مدارک اقامتی در اختیار دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای حل این مشکل در جریان است از آن جمله اینکه ممکن است به برنده پیشنهاد شود این پول در یک حساب بانکی در خارج از بلژیک واریز شود. همچنین گفته می‌شود این فرد برای پناهندگی درخواست دهد و در صورتی که این درخواست مورد موافقت قرار گیرد او خواهد توانست به صورت قانونی حساب بانکی در بلژیک باز کند و مبلغ جایزه مستقیما به حساب او در این کشور واریز خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برنده لاتاری یک میلیارد و پانصد میلیون دلاری بالاخره خودش را معرفی کرد

شکایت برنده ۵۶۰ میلیون دلاری لاتاری برای پنهان ماندن هویتش

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند