شگفتی رقم خورد و ایتالیا برای دومین دوره متوالی از حضور در جام جهانی بازماند

براردی مهاجم ایتالیا که در گلزنی در مقابل مقدونیه ناکام بود
براردی مهاجم ایتالیا که در گلزنی در مقابل مقدونیه ناکام بود Copyright Antonio Calanni/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقدونیه شمالی با گل دقیقه ۹۲، مانع از راهیابی شاگردان مانچینی به جام جهانی قطر شد.

آگهی

در روزی تلخ، ایتالیا در مقابل مقدوینه شمالی شکست خورد تا لاجوردی پوشان برای دومین دوره متوالی در جام جهانی حضور نداشته باشند.

آبی‌های ایتالیا که در مرحله حذفی بخش مقدماتی جام جهانی در مقابل مقدونیه شمالی قرارگرفته بودند، با وجود حملات پیاپی موفق به گلزنی نشدند تا نهایتا در دقیقه ۹۳ بازی یک گل غیرقابل انتظار دریافت کرده و حامیان یکی از پرافتخارترین تیم های جام جهانی و مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا، برای دومین دوره در حسرت جام جهانی باقی بمانند.

تاکنون ۱۰ تیم اروپایی به رقابت‌های جام جهانی راه یافته‌اند. در میان آنها تیم‌های پرافتخاری چون فرانسه، آلمان و اسپانیا دیده می‌شود. در مرحله حذفی نیز سه تیم دیگر می‌تواند جواز حضور در بازی‌های قطر را دریافت کنند. اروپا در مجموع ۱۳ تیم در جام جهانی قطر خواهد داشت.

در این مرحله تیم‌ها به سه گروه تقسیم بندی شده‌اند. که در مهم‌ترین گروه ایتالیا با مقدونیه، ترکیه و پرتغال هم گروه بود. لاجوردی پوشان در صورت پیروزی به مصاف پرتغالی می‌رفتند که در بازی همزمان ۳ بر یک ترکیه را مغلوب کرد. حالا یاران کریستیانو رونالدو با خیالی راحت‌تر هفته آینده در مقابل مقدونیه شمالی بازی می‌کنند و در صورت پیروزی در آن بازی به جام جهانی صعود خواهند کرد.

در دیگر بازی‌های این مرحله ولز و اتریش در مقابل هم قرار گرفتند که ولزی‌ها با درخشش و یک گل خارق العاده از گرت بیل اتریش را حذف کردند تا در هفته آینده با یکی از دو تیم سوئد و یا جمهوری چک روبرو شوند.

در قاره آسیا هم همانطور که از صبح روز پنجشنبه مشخص شد ژاپن و عربستان جواز حضور در قطر را دریافت کردند. پیش از این دو تیم ایران و کره جنوبی به عنوان اولین تیم‌های آسیایی راهی قطر شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی پلی‌اف جام جهانی در اروپا؛ ایتالیا، پرتغال و ترکیه در گروه مرگ

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟