نامزد جنجالی؛ کودک کار سابق قهرمان طبقه کارگر و رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌شود؟

لی جائه-میونگ، نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی در حال گرفتن سلفی با یکی از هوادارانش
لی جائه-میونگ، نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی در حال گرفتن سلفی با یکی از هوادارانش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موفقیت جهانی سریال «اسکوئید گیم» و فیلم «پاراسایت» تشدید فاصله طبقاتی در کره جنوبی را برای مخاطبان پرشماری به تصویر کشید. اکنون یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی است که با اتکا به جایگاهش در طبقه کارگر بهترین فرد برای اصلاح سیستم اقتصادی است.

آگهی

موفقیت جهانی سریال «اسکوئید گیم»(بازی ماهی مرکب) و فیلم «پاراسایت»(انگل) تشدید فاصله طبقاتی در کره جنوبی را برای مخاطبان پرشماری به تصویر کشید و ابعاد در حال وخامت آن را بیش از پیش نمایان کرد. اکنون یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی است که می‌تواند با اتکا به جایگاهش در طبقه کارگر بهترین فرد برای اصلاح سیستم اقتصادی معیوب کره جنوبی باشد.

لی جائه-میونگ، در کودکی ناچار به ترک تحصیل شده تا به عنوان کودک کار در کارخانه‌ای مشغول به کار شود. او در جریان رخداد حادثه کار دچار معلولیت نیز شده است. او با برجسته کردن چنین سابقه‌ای خود را به عنوان نامزد حزب حاکم دموکرات در انتخابات ۹ مارس مطرح کرده است.

مطابق نتایج نظرسنجی‌های انجام شده، افزایش قیمت مسکن، رکود اقتصادی و بالا رفتن نرخ بیکاری در میان جوانان از جمله مهمترین دغدغه‌های شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی است.

در چنین شرایطی، آقای لی به حامیان خود وعده می‌دهد که برای برقراری حداقل دستمزد سراسری، توزیع یارانه نقدی و قرار دادن هزینه‌های درمان ریزش مو تحت شمول بیمه دولتی تلاش کند. وعده‌هایی که مخالفان حزب حاکم آنها را پوپولیستی می‌خوانند ولی کارزار انتخاباتی آقای لی این وعده‌ها را بازتاب دهنده رنج دوران کودکی او می‌دانند.

آقای لی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه نیز گفته است: «وقتی در اتاق گرم و نرم خود نشسته‌اید، قطعا قادر به درک حال و روز واقعی مردمی که در خیابان‌ها از سرما می‌لرزند، نخواهید بود.»

البته آقای لی که سابقه حضور در سمت‌های شهرداری و فرمانداری را نیز در کارنامه کاری خود دارد، با مجموعه‌ای از اتهام‌های مالی نیز مواجه است. همسر او به سوء استفاده از بودجه عمومی متهم شده و در پرونده خود او نیز یک معامله مشکوک در زمینه ساخت و ساز و رابطه احتمالی با مافیای اقتصادی وجود دارد.

با این حال، حامیان او در تظاهرات اخیرشان پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «لی تنها کسانی که درد گرسنگی و اشک‌های فقرا را می‌فهمد.»

کارزار تبلیغاتی او نیز پیشتر عکسی از آقای لی و رقیبش یون سوک-یول منتشر کرده بود که در آن آقای لی با لباسی مندرس ولی نامزد حزب قدرت مردم که از خانواده‌ای مرفه زاده شده، با کت و شلواری شیک و پاپیون به گردن دیده می‌شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اما نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی که روز سه‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که آقای یون با اختلاف ۲.۵ درصد پیشتاز است. با این وجود، آقای لی همچنان به طرح وعده‌های خود از جمله اعطای سالانه ۱ میلیون وون (۸۳۵ دلار) به هر فرد بزرگسال و پررنگ کردن رنجی که در دوران کودکی به دلیل فقر حاکم بر خانواده‌اش متحمل شده، ادامه می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگذشت دیکتاتور سابق کره جنوبی در ۹۰ سالگی؛ «قصاب گوانگجو» که بود و چه کرد؟

کره جنوبی؛ محکومیت وارث شرکت چندملیتی سامسونگ به دلیل مصرف مواد مخدر

دادگاه عالی حکم ۲۰ سال زندان را برای رئیس جمهور پیشین کره جنوبی تأیید کرد