نتیجه یک تحقیق: ابتلای شدید واکسینه شدگان به کووید۱۹ با سن افراد مرتبط است

canva
canva Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بررسی این داده‌ها نشان داد که در میان افراد واکسینه شده، خطر ابتلای شدید به کووید۱۹ با سن افراد یا مصرف داروهایی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدنشان می‌شود یا داشتن برخی از بیماری‌ها مرتبط است.

آگهی

بر اساس یافته‌های جدید پزشکی، دلیل ابتلای شدید به کووید۱۹ در میان افرادی که در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، می‌تواند سن آنها یا داشتن بیماری‌های دیگر باشد.

تحقیقات اخیر در فرانسه انجام شده و در جریان آن داده‌های سلامت همه افرادی که تا ۳۱ ژوئیه سال گذشته میلادی بطور کامل واکسینه شده‌اند، یعنی ۲۸ میلیون نفر از جمعی این کشور بررسی شده است.

بررسی این داده‌ها نشان داد که در میان افراد واکسینه شده، خطر ابتلای شدید به کووید۱۹ با سن افراد یا مصرف داروهایی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدنشان می‌شود یا داشتن برخی از بیماری‌ها مرتبط است.

تحقیقات نشان داد که از میان این افراد واکسینه شده، در مجموع ۵۳۴۵ نفر به دلیل ابتلای شدید به کرونا بستری شده‌اند و ۹۹۶ نفر درنهایت جانشان را از دست داده‌اند.

بررسی وضعیت سلامت این افراد که با همکاری صندوق بیمه سلامت کشور (Cnam) انجام شد، نشان داد که در میان این جمعیت واکسینه شده، خطر ابتلای شدید و مرگ افراد بستری شده با سنشان ارتباط مستقیم داشته است. به عنوان مثال افراد ۸۵ تا ۸۹ ساله چهار بار بیشتر از افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله با خطر بستری شدن روبرو بودند و ۳۸ بار نیز بیشتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

موقعیت جغرافیایی نیز بر وضعیت ابتلا به بیماری در میان واکسینه شدگان تاثیر داشته است، به‌گونه‌ای که ساکنان مناطق محروم ۱.۳ بار بیشتر در معرض خطر بستری شدن قرار داشتند.

بررسی‌ها همچنین نشان داد که در میان واکسینه شده‌های مبتلا به کرونا، تنها ۱۰ درصد از بستری شدگان و ۲ درصد از قربانیان «هیچ» بیماری دیگری نداشته‌اند.

بر اساس جمع‌بندی پژوهشگران این تحقیق «به نظر می‌رسد در میان افراد واکسینه شده، خطر ابتلا به نوع شدید کووید۱۹ به شدت با سن، مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی یا کورتیکواستروئیدهای خوراکی یا برخی بیماری‌های همراه مرتبط باشد و هرچه تعداد بیماری‌های زمینه‌ای این افراد بیشتر باشد، خطر ابتلای شدید آنها به کووید۱۹ نیز بالاتر است.»

پروفسور محمود زوریک، اپیدمیولوژیست و مدیر این گروه تحقیق نیز اعلام کرد: «با انجام این تحقیق، اولا پایین بودن شمار بستری شدگان در میان افراد واکسینه شده در مقابل ویروس کرونا بار دیگر تایید شد، همچنین مشخص گردید که تا چه اندازه واکسیناسیون به همراه انجام اقدامات پیشگیرانه تکمیلی برای جلوگیری از ابتلای شدید به این بیماری، بویژه برای افراد مسن یا افرادی که دارای نقص ایمنی هستند مهم است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در جهان از ۶ میلیون نفر گذشت

یافته جدید دانشمندان: سرماخوردگی احتمالا می‌تواند از بدن در مقابل اومیکرون محافظت کند

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد