چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ «موقعیت مهدی» سیمرغ‌ بلورین را ربود

چهلمین جشنواره فیلم فجر
چهلمین جشنواره فیلم فجر Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرشته حسینی پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن خطاب به نوید محمدزاده گفت: «نوید، این لحظات مهمی است که تو من را نگاه می‌کنی.»

آگهی

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر روز جمعه با معرفی بهترین آثار سینمای ایران به کار خود پایان داد. بر اساس رای هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین فیلم این دوره به «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب الله ولی‌نژاد تعلق گرفت. این فیلم جایزه «از نگاه ملی» و «فیلم اول» را نیز ازآن خود کرد.

پوستر فیلم
موقعیت مهدیپوستر فیلم

جایزه بهترین کارگردانی به رضا میرکریمی برای فیلم نگهبان شب رسید و فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسن عسگری جایزه ویژه هیات داوران را ربود.

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن به طناز طباطبایی برای بازی در فیلم «بی رویا» رسید و امین حیایی نیز به عنوان بهترین نقش اول مرد برای هنرنمایی در فیلم «برف آخر» انتخاب شد.

صدف استهبدی برای ایفای نقش در فیلم «علف‌زار» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن را از آن خود کرد. فرشته حسینی نیز توانست دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن برای بازی در فیلم «دسته دختران» را به دست بیاورد. وی در سخنانی خطاب به نوید محمدزاده گفت: «این لحظات مهمی است که تو من را نگاه می‌کنی.»

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز به علی اصانلو برای فیلم «نگهبان شب» تعلق گرفت و نادر سلیمانی به‌خاطر بازی در فیلم «زد» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد را ربود.

جایزه بهترین فیلم‌برداری نیز به «آرمان فیاض» برای فیلم «برف آخر» تعلق گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیومرث پوراحمد که بود و برای سینمای ایران چه کرد؟

«به بالا نگاه نکن»؛ یک کمدی علیه «حماقت» حاکم بر جهان

اصغر فرهادی از اتهامات سرقت ادبی تبرئه شد