برای اولین‌بار در تاریخ المپیک زمستانی؛ پکن بازی‌ها را روی برف صد در صد مصنوعی برگزار می‌کند

Shijinglong Ski Resort, outskirts of Beijing
Shijinglong Ski Resort, outskirts of Beijing Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از زمان المپیک زمستانی روسیه که ۸ سال پیش در سوچی برگزار شد، برف مصنوعی به عنصری ضروری در این رویداد بین‌المللی تبدیل شده است.

آگهی

پکن قصد دارد برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک زمستانی، از برف صد در صد مصنوعی استفاده کند تا مسابقات در فضای باز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

این تصمیم از آن رو گرفته شده که اگرچه در کوههای میزبان بازی‌ها برف باریده، اما میزان آن حتی با ادامۀ بارش تا زمان آغاز رقابت‌ها نیز کم خواهد بود.

بنابراین سازمان دهندگان این بازی‌ها تصمیم گرفتند که به کمک شبکه‌ای از لوله‌ها که از سدهایی در چندین کیلومتر دورتر تغذیه می‌شوند، برف مصنوعی ایجاد و آن را به محل بازی‌ها منتقل کنند.

سازمان‌دهندگان بازی‌های سعی دارند با این کار، کیفیت برف را برای رویدادهایی که طی روزهای ۴ تا ۲۰ فوریه در فضاهای باز برگزار می‌شود، حفظ کنند.

از زمان المپیک زمستانی روسیه که ۸ سال پیش در سوچی برگزار شد، برف مصنوعی به عنصری ضروری در این رویداد بین‌المللی تبدیل شده است.

روسیه در المپیک ۲۰۱۴ میلادی ۸۰ درصد برف مورد نیاز برای برگزاری بازی‌ها را با برف مصنوعی تامین کرد. چهار سال بعد در المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» نیز کره جنوبی میزان استفاده از برف مصنوعی را ۱۰ درصد بیشتر کرد و اکنون چین با رسیدن به رقم صد درد صد، به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

اما این کار عوارضی نیز برای محیط زیست در پی دارد. به گفته کارمن دو یونگ، جغرافیدان دانشگاه استراسبورگ، این کار اکوسیستم را در مناطقی که بطور طبیعی برف زیادی نمی‌بارد به هم می زند. همچنین زمانی که برفهای مصنوعی آب شوند، ممکن است خطراتی برای محیط زیست منطقه بوجود آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکیدرهبران روسیه و چین بر ارتقا همکاری‌ها؛ پوتین برای المپیک زمستانی به پکن می‌رود

پلیس فرانسه ۸ کنشگر محیط زیست را که وارد یک کارخانه مواد شیمیایی شده بودند بازداشت کرد

تصویب قانون مقابله با بوم‌کُشی؛ پارلمان اروپا جدی‌ترین موارد تخریب اکوسیستم را جرم‌انگاری کرد