رسانه‌های چین دربارۀ ورود بسته‌های پستی آلوده به کرونا به خاک این کشور هشدار دادند

AP
AP Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پکن که پیش از این اعلام کرده بود برای بازی‌های المپیک زمستانی هیچ هواداری را از خارج از کشور نخواهد پذیرفت، روز دوشنبه اعلام کرد از میان ساکنان چین نیز تنها تماشاگرانی «منتخب» اجازه حضور در مراسم افتتاحیه و رویدادهای المپیک را دارند.

آگهی

رسانه‌های دولتی چین می‌گویند به تازگی بسته‌هایی آلوده به سویه «اومیکرون» ویروس کرونا از خارج از کشور به مقصد سرزمین اصلی چین پست و در پکن و دیگر جاهای این کشور پخش شده‌اند.

اگرچه کارشناسان بهداشت می‌گویند که ویروس کرونا عمدتاً از راه هوا و با صحبت، سرفه یا عطسۀ افراد آلوده پخش می‌شود اما چین بارها درباره خطر انتقال عفونت از مسیر بسته‌های پستی هشدار داده و بر این اساس آزمایش مواد وارداتی به این کشور از جمله مواد غذایی را افزایش داده است.

گلوبال تایمز، روزنامه حزب کمونیست چین روز سه‌شنبه به نقل از مرکز کنترل بیماری پکن و ویروس‌شناسان این کشور اعلام کرد که بین آخرین موارد ابتلا به عفونت‌های کرونا و بسته‌های پستی که خارج از کشور رسیده، ارتباطی وجود داشته است.

در این گزارش آمده است که بازرسان دریافته‌اند افرادی که به تازگی به این ویروس مبتلا شده‌اند، بسته‌هایی پستی از مبدأ کانادا و ایالات متحده تحویل گرفته‌اند.

به نوشته این روزنامه، یکی از آخرین موارد ابتلا، مربوط به فردی در منطقه شنزن بوده که بسته‌هایی را از آمریکای شمالی دریافت کرده و اکنون نتیجه تست «اومیکرون» او مثبت اعلام شده است.

این اخبار در زمانی منتشر می‌شود که تا دو هفته دیگر چین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی خواهد بود و طی دو ماه اخیر برای جلوگیری از آغاز موج جدید از ابتلا به ویروس کرونا و سویه‌های آن، تدابیر سختگیرانه‌ای در سراسر این کشور به اجرا گذاشته شده و حتی برخی مناطق بار دیگر قرنطینه شده است.

هم اکنون سراسر چین در آماده‌باش است و حدود ۲۰ میلیون نفر نیز همچنان در قرنطینه هستند و انجام تست‌های گروهی کرونا در محله‌ها و شهرهایی که موارد جدید ابتلا در آنجا به ثبت رسیده در جریان است.

پکن که پیش از این اعلام کرده بود برای بازی‌های المپیک زمستانی هیچ هواداری را از خارج از کشور نخواهد پذیرفت، روز دوشنبه اعلام کرد از میان ساکنان چین نیز تنها تماشاگرانی «منتخب» اجازه حضور در مراسم افتتاحیه و رویدادهای المپیک را دارند.

چین با بیش از ۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون نفر جمعیت در حال حاضر صد و شانزدهمین کشور جهان در موضوع آلودگی به ویروس کرونا است.
بنا بر آمارهای رسمی دولت، از زمان شناسایی اولین مورد ابتلا به این ویروس در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون، در مجموع ۱۰۵ هزار و ۲۵۸ نفر در این کشور به کرونا و سویه‌های آن مبتلا شده و از این تعداد ۴ هزار و ۶۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: ترکیبات گیاه شاهدانه می‌تواند از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جلوگیری کند

گسترش اومیکرون در جهان؛ ایران مقررات سختگیرانه‌ای برای ورود مسافران وضع کرد

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند