نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: شانس ماکرون در برابر پکرس در دور دوم۵۰ به ۵۰ است

ماکرون و پکرس در حال گفتگو فوریه ۲۰۱۸
ماکرون و پکرس در حال گفتگو فوریه ۲۰۱۸ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون که هنوز به‌طور رسمی نامزدی در انتخابات آتی را اعلام نکرده است در نظرسنجی‌های اخیر با یک ریزش ۳ درصدی بین ۲۲.۵ تا ۲۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد ولی کماکان پیشتاز دور اول خواهد بود.

آگهی

نتایج یک نظرسنجی نشان از ریزش آرای امانوئل ماکرون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارد. طبق این نظرسنجی که به سفارش شبکه خبری ب.اف.ام.تی‌وی با مشارکت شبکه مخابراتی اس.اف.ار توسط موسسه «الَب» انجام شده آقای ماکرون در مواجهه با دو زن کاندیدای جناح راست یعنی مارین لوپن (جبهه ملی) و والری پکرس (جمهوری‌خواهان) ریزش آرای قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

امانوئل ماکرون که هنوز به‌طور رسمی نامزدی در انتخابات آتی را اعلام نکرده است در نظرسنجی‌های اخیر با یک ریزش ۳ درصدی بین ۲۲.۵ تا ۲۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد ولی کماکان پیشتاز دور اول خواهد بود. البته این مسئله تا حدودی زیادی به حضور یا عدم حضور نهایی کریستین توبیرا، نامزد سوسیالیست‌ها ارتباط دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود مارین لوپن و والری پکرس هر کدام با کسب ۱۷ درصد آرا در موقعیتی برابر قرار خواهند گرفت. در این میان سهم اریک زمور، چهره جنجالی راست افراطی تنها حدود ۱۳ درصد خواهد بود. هرچند طبق داده‌های این نظرسنجی حضور یا عدم حضور خانم توبیرا در نهایت موجب تفاوت در ترکیب دور دوم نخواهد شد ولی بدون او، شانس ژان لوک‌ملانشون (فرانسه تسلیم‌ناپذیر) حدود ۹.۵ درصد آرا خواهد بود و این درحالیست که یانیک ژودا، نامزد سبزها ۷ درصد و ان ایدالگو، شهردار پاریس تنها ۳.۵ درصد آرا را بدست خواهند آورد.

حضور کریستین توبیرا موجب ریزش آرای والری پکرس، یانیک ژودا و ان ایدالگو نیز خواهد شد.

اما در دور دوم، ماکرون به احتمال بسیار زیاد نمی‌تواند از پیشتازی نسبتا با فاصله خود در دور اول استفاده لازم را ببرد. در صورتیکه رقیب او والری پکرس باشد، شانس هر دو نفر برابر و ۵۰ به ۵۰ خواهد بود. این درحالیست که رئیس جمهور فعلی فرانسه در رقابت با مارین لوپن همچنان و همانند انتخابات ۲۰۱۷ میلادی از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است. 

طبق نتایج این نظرسنجی اگر انتخابات امروز برگزار شود سهم ماکرون ۵۴.۵ درصد آرا خواهد بود. امانول ماکرون در سال ۲۰۱۷ موفق شده بود در دور دوم و در رقابت با مارین لوپن با کسب ۶۶.۱ درصد آرا به کاخ الیزه راه یابد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) و دور دوم ۲۴ آوریل(۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا برای نامزدی ریاست جمهوری فرانسه جمع آوری ۵۰۰ امضا لازم است؟

در اولین گردهمایی انتخاباتی زمور، هواداران نامزد راست افراطی با مشت و لگد از منتقدان پذیرایی کردند

نگاه متفاوت احزاب فرانسه به راهپیمایی علیه یهودستیزی