دست‌کم دو کشته در پی حملات روز سه‌شنبه اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه

Latakia, Syria
Latakia, Syria Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش از این سانا، خبرگزاری دولتی سوریه از وارد شدن خسارات قابل توجه در پی وقوع این حملات خبر داده بود اما از تلفات جانی چیزی منتشر نکرده بود.

آگهی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز چهارشنبه اعلام کرد که حملات روز سه‌شنبه اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه دست‌کم دو کشته بر جای گذاشته است که از شبه‌نظامیان طرفدار رژیم اسد بودند.

بر اساس گزارش این سازمان غیردولتی، هر دوی آنها بر اثر شدت جراحات کشته شدند و سه شبه‌نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این سانا، خبرگزاری دولتی سوریه از وارد شدن خسارات قابل توجه در پی وقوع این حملات خبر داده بود اما از تلفات جانی چیزی منتشر نکرده بود. در اطلاعیه این خبرگزاری آمده است که «چند موشک» اسرائیلی به محل «پارک کانتینرها در بندر لاذقیه» که بندر تجاری اصلی سوریه محسوب می‌شود برخورد کرده‌اند و «خسارات مادی قابل توجهی» بر جای گذاشتند.

اما در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که شبکه گسترده‌ای از منابع محلی درون خاک سوریه دارد، آمده است: «دو شبه‌نظامی سوری طرفدار رژیم روز چهارشنبه بر اثر جراحات وارده پس از حملات اسرائیل جان باختند».

بیانیه می‌افزاید که کانتینرهای هدف گرفته شده مملو از سلاح و مهمات بوده است؛ با این وجود می‌افزاید که «هنوز روشن نیست» آیا این تسلیحات جنگی متعلق به ایران، متحد بزرگ دمشق بوده است یا خیر.

پیش از این در ۷ دسامبر نیز اسرائیل به یک محموله تسلیحاتی متعلق به ایران در بندر لاذقیه حمله کرد که هیچ تلفاتی نداشت.

بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۳۰ بار به سوریه حمله کرده که در نتیجه آن ۱۳۰ نفر از جمله پنج غیرنظامی و ۱۲۵ نفر از جنگجویان رژیم یا اعضای گرووهای نظامی متحد با اسد کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس در اقدامی کم‌سابقه برای دیدار با بنی گانتس به اسرائیل رفت

سوریه کشته شدن یک سرباز را در «حمله موشکی اسرائیل» تایید کرد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است