چین مقامات یک شهر را به دلیل شیوع دوباره کرونا مجازات می‌کند

اخراج مقامات یک شهر در چین به دلیل عدم اجرای سختگیرانه مقررات قرنطینه
اخراج مقامات یک شهر در چین به دلیل عدم اجرای سختگیرانه مقررات قرنطینه Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهر «شی‌آن» روز جمعه از شناسایی ۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان شهر در هفته‌های اخیر به حدود ۲۵۰ نفر می‌رسد. بر این اساس، آن گروه از مقامات منطقه که در عملیات کنترل این ویروس شکست خورده‌اند، اخراج یا توبیخ شدند.

آگهی

چین ده‌ها تن از مقامات شهر «شی‌آن» مرکز استان شاآن‌شی در شرق این کشور را به دلیل سهل‌انگاری در اجرای مقررات قرنطینه مجازات کرد. این شهر برای موزه باستانشناسی «ارتش تراکوتا» متشکل از هزاران سرباز سفالین، معروفیت جهانی دارد.

چین کشوری که ویروس کرونا اولین‌بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در آنجا شناسایی شد، به زودی در ماه فوریه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی است و به همین دلیل از هم اکنون در سراسر این کشور بالاترین سطح هشدار برای مقابله با عفونت‌های جدید حاکم است.

پرجمعیت‌ترین کشور جهان تا کنون موفق شده با اجرای محدودیت‌های شدید مرزی همچنین قرنطینه‌های سختگیرانه و طولانی، موارد ابتلا را به حداقل برساند. با این وجود در هفته‌های اخیر مواردی از ابتلای جدید گزارش شده است و بر این اساس به جمعیت ۱۳ میلیون نفری «شی‌آن» نیز دستور داده شده که از روز پنج‌شنبه همه در خانه‌ بمانند و فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شود و دور جدیدی از تست‌های کرونا آغاز گردد.

با این وجود کمیسیون مرکزی بازرسی‌های انضباطی روز جمعه اعلام کرد ۲۶ تن از مقامات عضو حزب کمونیست در این شهر به دلیل «عدم سخت‌گیری کافی در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری» مجازات شده‌اند.

شهر «شی‌آن» روز جمعه از شناسایی ۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان این شهر در هفته‌های اخیر به حدود ۲۵۰ نفر می‌رسد. بر این اساس آن گروه از مقامات منطقه که تصور می‌شود در عملیات کنترل این ویروس شکست خورده‌اند، اخراج یا توبیخ شده‌اند.

در بیانیه کمیسیون مرکزی آمده است که بازرسی‌ها نشان داده که این مقامات در موضوع انجام آزمایش‌های کرونا و واکنش هماهنگ در قبال این همه‌گیری سهل انگاری کرده‌اند که باعث شده ردیابی افراد مبتلا در این شهر و کسانی که با آنها در تماس بوده‌اند، به درستی انجام نشود.

پکن پیش از این نیز با برخوردهای سخت‌گیرانه با مقامات، سعی در تشدید کنترل‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا داشته است. به این ترتیب یکی از دبیران حزب کمونیست در مغولستان داخلی، پس از اینکه در ماه اکتبر میزان آلودگی به این ویروس در منطقه فعالیتش افزایش یافت از کار برکنار شد و پس از افزایش موارد ابتلا در تابستان امسال نیز رئیس کمیسیون بهداشت شهر ژنگژو اخراج گردید.

بر اساس قوانین قرنطینه، از روز پنج‌شنبه همه خانوارهای «شی‌آن» فقط مجازند که هر دو روز یک بار، تنها یک عضو خانواده را برای خرید مایحتاج ضروری به بیرون بفرستند.

ساکنانی که می‌خواهند شهر را ترک کنند نیز ابتدا باید برای این کار درخواست دهند و تایید مقامات را دریافت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک زن چینی در ماه هشتم بارداری مجوز ورود به بیمارستان را نیافت و جلوی در بیمارستان سقط کرد

چهار متهم به نقض مقررات کووید در چین در انظار عمومی گردانده شدند

قرنطینه و تعطیلی سراسری در اتریش میزان تزریق واکسن کووید را افزایش داد