نتایج قرعه‌کشی باطل شده لیگ قهرمانان اروپا چه بود؟

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج قرعه‌کشی روز دوشنبه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که از سوی یوفا باطل اعلام شد، رویارویی زودهنگام پاری‌سن‌ ژرمن و منچستریونایتد را رقم زده بود.

آگهی

نتایج قرعه‌کشی روز دوشنبه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که از سوی یوفا باطل اعلام شد، رویارویی زودهنگام پاری‌سن‌ ژرمن و منچستریونایتد را رقم زده بود.

بر پایه نتایج این قرعه‌کشی باطل شده که در شهر نیون سوئیس برگزار شد، جذاب‌ترین دیدار این مرحله بی‌شک دوئلِ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو ستاره بی رقیب و پرافتخار حال حاضر فوتبال اروپا و جهان بود.

پاری‌سن‌ ژرمن از پیش می‌دانست بر اساس گروه‌بندی انجام شده در این قرعه کشی با یکی از شش تیم مطرح اروپایی یعنی لیورپول، آژاکس، رئال مادرید، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و یوونتوس روبرو خواهد شد.

قرعه پاریسی‌ها سرانجام به منچستر یونایتد خورد و تیم متمول پایتخت فرانسه مجبور می‌شد برای عبور از یک هشتم و قرار گرفتن در جمع چهار تیم پایانی شیاطین سرخ را از پیش رو بردارد.

پوچتینو و ستاره‌های نام‌دار پاری سن ژرمن اما با توجه به تحولات صورت گرفته در راس کادر فنی منچستر یونایتد و جان گرفتن دوباره این تیم محبوب با رالف رانگنیک، مربی آلمانی خود کار بسیار سختی پیش رو می‌داشت.

لیونل مسی و یارانش دیدار رفت را مقابل من‌یونایتد اوایل فوریه در پاریس برگزار می‌کردند و طی هفته‌های دوم و سوم مارس برای دیدار برگشت به اولدترافورد می‌رفتند.

تقابل قهرمان فرانسه با مدافع قهرمانی چمپیونز لیگ

لیل‌، دیگر تیم فرانسوی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز کار دشواری پیش رو داشت و باید به مصاف چلسی، مدافع عنوان قهرمانی می‌رفت.

لیل، مدافع عنوان قهرمانی در لیگ فرانسه بدین ترتیب پانزده سال پس از نخستین حضور در این رقابت‌ها در جمع شانزده تیم نهایی قرار گرفته و باید اواسط ماه فوریه برای تقابل با شاگردان توماس توخل به استمفورد بریج سفر می‌کرد. دیدار برگشت دو تیم نیز اوایل ماه مارس برگزار می‌شد.

RICHARD JUILLIART/AFP or licensors
تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حریفان خود را شناختندRICHARD JUILLIART/AFP or licensors

دیگر مسابقات

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در مقر اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا تیم‌های بایرن‌مونیخ آلمان واتلتیکومادرید اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم می‌رفتند.

به موجب نتایج این قرعه‌کشی همچنین اینترمیلانِ ایتالیا و آژاکس آمستردام، نماینده هلند در این رقابت‌ها با یکدیگر روبرو می‌شدند.

منچسترسیتی و لیورپول، دو نماینده پر قدرت فوتبال انگلیس در این مرحله به ترتیب با ویارئالِ اسپانیا و سالزبورگ، اتریش مسابقه می‌دادند.

مصاف رئال مادریدِ اسپانیا با بنفیکا لیسبون، نماینده پرتغال و اسپورتینگ لیسبون دیگر نماینده این کشور با یوونتوسِ تورین، نماینده ایتالیا از دیگر دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در جریان قرعه‌کشی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان؛ مراسم دوباره انجام می‌شود

تصاویر شادی هواداران چلسی در غرب لندن پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا

زنان سوئیسی برنده پرونده مهم تغییرات آب و هوایی در دادگاه حقوق بشر اروپا شدند