تزریق ژل و بوتاکس ده‌ها شتر را از رقابت در جشنواره عربستان محروم کرد

تشخیص استفاده از بوتاکس و جراحی زیبایی شترها در مسابقات شتر عربستان؛ تصویر مربوط به ماه اوت است
تشخیص استفاده از بوتاکس و جراحی زیبایی شترها در مسابقات شتر عربستان؛ تصویر مربوط به ماه اوت است Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«زیباترین» شتر شرکت کننده در این رقابت چیزی حدود ۶۶ میلیون دلار عایدش می شود. در این جشنواره علاوه بر مسابقه خرید و فروش شتر هم انجام می شود.

آگهی

رسانه های عربستان می گویند حدود ۴۰ شتر از راهیابی به جشنواره ملک عبدالعزیز باز مانده اند. تزریق بوتاکس، ژل لب و جراحی زیبایی در کنار استفاده از هورمون‌های حجم دهنده‌های غضلات از دلایل کنار گذاشته شدن این شترها در این رقابت سالیانه بوده است.

هیات داوران بر اساس شکل سر و صورت، گردن و بویژه کوهان و همچنین تزئینات و لباسی که بر تن شتر شده است، برنده را انتخاب می کنند. استفاده از مواد آرایشی و هر گونه عمل جراحی نظیر کشیدن پوست که می تواند شتر را جذاب تر جلوه دهد، در این رقابت ها ممنوع است.

مسئولان برگزاری این جشنواره از فن آوری های تشخیص پیشرفته نظیر سونوگرافی و اشعه ایکس برای بررسی موارد تخلف احتمالی استفاده می کنند. در بررسی ها این دوره که چهارشنبه این هفته منتشر شده، کاشف بعمل آمده است که برخی از پرورش دهندگان شتر با تزریق بوتاکس و ژل لب سعی داشتند شترهای خود را جذاب تر جلوه دهند.

فستیوال شتر عربستان سعودی مهمترین جشنواره شتر دنیاست که با هدف زنده نگاه داشتن نقش شتر در تاریخ و فرهنگ شبه جزیره عربستان برگزار می شود و «زیباترین» شتر شرکت کننده در این رقابت چیزی حدود ۶۶ میلیون دلار عایدش می شود. در این جشنواره علاوه بر مسابقه خرید و فروش شتر هم انجام می شود. پرورش شتر یک صنعت چندین میلیارد دلاری بشمار می رود که علاقمندان بسیاری بویژه در حوزه کشورهای خلیج فارس دارد.

در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۲ شتر بدلایل مشابه از حضور در این رقابتها باز مانده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا نوجوانان انگلیسی برای تزریق بوتاکس و فیلر به ولز و اسکاتلند سفر می‌کنند؟

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست