جریمه چند هزار یورویی در انتظار واکسینه نشده‌ها در اتریش

یکی از مراکز واکسیناسیون کووید در وین پایتخت اتریش
یکی از مراکز واکسیناسیون کووید در وین پایتخت اتریش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار در کنار بهبودیافتگان از کرونا (تا ۶ ماه پس از بهبودی) و افرادی که از مشکلات سلامتی خاص در رنجند از این قاعده مستثنی خواهند بود.

آگهی

اتریش در نظر دارد افراد واکسینه نشده را از اول فوریه ۲۰۲۲ میلادی جریمه کند. طبق برنامه دولت، کلیه افراد مقیم ۱۴ سال به بالا که از زدن واکسن کووید امتناع کنند تا سقف ۳۶۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

دولت اتریش ماه گذشته و در پی موج پنجم کرونا در این کشور، تصمیم به اجباری کردن واکسن از سال آینده میلادی گرفت و نخستین کشور اروپایی شد که قرنطینه دیگری را بر شهروندان خود اعمال می کند.

تنها ۶۸ درصد از جمعیت حدوداً ۹ میلیونی اتریش بطور کامل علیه کووید واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در میان کشورهای اروپای غربی است. شمار مخالفان واکسیناسیون در اتریش زیاد است و این افراد بارها با هدف مقابله با واکسیناسیون و محدودیت های کرونایی دست به تجمعات اعتراضی زده اند.

طبق برنامه وزارت بهدشات اتریش آخرین مهلت برای ارائه مدرک واکسیناسیون نیمه مارس تعیین شده و افرادی که از واکسیناسیون اجباری تخطی کنند هر سه ماه یکبار تا سقف ۳۶۰۰ یورو جریمه خواهند شد. وضعیت مالی و درآمد فرد «خاطی» در محاسبه میزان جریمه لحاظ خواهد شد. از سوی دیگر ماموران دولت می توانند در بررسی های سریع تا ۶۰۰ یورو جریمه در نظر بگیرند.

به افراد واکسینه نشده هر سه ماه یکبار نامه ای ارسال می شود و از آنها خواسته می شود یا نسخه تمدید معافیت، یا وقت تایید شده تزریق واکسن را ارائه کنند. بنابراین امکان اینکه افراد خاطی هر سه ماه یکبار جریمه شوند وجود دارد. پیگرد این افراد در هر زمانی که مدرکی دال بر واکسینه شدن ارائه کنند، متوقف می شود. دستکم دو حزب از سه حزب اصلی پارلمان اتریش با پیش نویس این طرح موافقند.

کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار؛ در کنار بهبودیافتگان از کرونا (تا ۶ ماه پس از بهبودی) و افرادی که از مشکلات سلامتی خاص در رنجند از این قاعده مستثنی خواهند بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بدقولی روسیه در تحویل واکسن؛ اتریش یک میلیون دُز آسترازنکا به ایران داد

۸ دانستنی آماری کرونا؛ مرگ و واکسیناسیون کووید۱۹ در کشورها چگونه پیش‌ می‌رود؟

از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند