قتل خاشقجی؛ فرانسه: سعودی بازداشت شده مظنونی نیست که ترکیه به دنبال آن است

کنسولگری عربستان در ترکیه
کنسولگری عربستان در ترکیه Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان پاریس روز چهارشنبه هشت دسامبر (۱۷ آذر) گفت فردی که روز گذشته به ظن دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی بازداشت شده بود، آزاد شد. این نهاد گفت که فرد بازداشت شده، مظنون تحت تعقیب ترکیه نیست.

آگهی

رمی هایتس، دادستان پاریس روز چهارشنبه هشت دسامبر (۱۷ آذر) گفت فردی که روز گذشته به ظن دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی بازداشت شده بود، آزاد شد. این نهاد گفت که فرد بازداشت شده، مظنون تحت تعقیب ترکیه نیست.

آقای هایتس در بیانیه‌ای گفت: «این فرد بر اساس حکم بازداشت بین‌المللی صادر شده از سوی مقامات قضایی ترکیه در تاریخ پنج نوامبر ۲۰۱۸ در ارتباط با قتل جمال خاشقجی بازداشت شد.»

وی افزود: «با بررسی دقیق هویت این فرد، مشخص شد که حکم صادره شامل حال وی نمی‌شود بنابراین او آزاد شد.»

فردی با نام خالد العتیبی، روز گذشته هنگام عبور از بخش کنترل فرودگاه شارل دوگل پاریس، برای سوار شدن به پروازی به مقصد ریاض بازداشت شد. نام وی در اعلان قرمز اینترپل قرار داشت.

پس از بازداشت این فرد از سوی پلیس مرزی، بررسی هویت وی از سوی مقامات فرانسوی آغاز شد. سفارت عربستان در پاریس عصر سه‌شنبه اعلام کرد که شهروند بازداشت شده هیچ ارتباطی با قتل جمال خاشقجی ندارد و خواستار آزادی فوری وی شد.

یک منبع نزدیک به سرویس‌های امنیتی عربستان عصر سه‌شنبه گفت: «خالد العتیبی اصلی و تمام متهمان این پرونده در داخل عربستان زندانی هستند.»

وی تاکید کرد که صدها سعودی این نام را دارند.

جمال خاشقجی، از روزنامه‌نگاران نزدیک به دستگاه حاکمه در عربستان که سپس به منتقد جدی حاکمان این کشور تبدیل شد دوم اکتبر ۲۰۱۸ از سوی گروهی از ماموران امنیتی عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید و جسد مثله شده وی هرگز پیدا نشد.

طبق گزارش محرمانه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به کنگره این کشور، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان متهم به «تایید» دستور قتل خاشقجی است. با این حال ریاض با تکذیب این موضوع گفته است قتل را افراد «خودسر» انجام داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاتل هندی که قصد داشت جسد مقتول را به جای جسد خودش جا بزند، دستگیر شد

یکی از مظنونان به قتل جمال خاشقجی در فرودگاه پاریس دستگیر شد

دادگاه بررسی به پرونده قتل خاشقجی در ترکیه از سر گرفته شد