نخست وزیر قدرتمند کامبوج راه را برای انتقال قدرت به پسر خود هموار کرد

حمایت هون سن، نخست وزیر قدرتمند کامبوج از پسرش
حمایت هون سن، نخست وزیر قدرتمند کامبوج از پسرش Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هون سن، نخست وزیر قدرتمند کامبوج که بیش از سه دهه این کشور را رهبری کرده است، امروز پنج‌شنبه دوم دسامبر با حمایت از پسر ارشد خود، راه را برای انتقال قدرت به او هموار کرد.

آگهی

هون سن، نخست وزیر قدرتمند کامبوج که بیش از سه دهه این کشور را رهبری کرده است، روز پنج‌شنبه دوم دسامبر با حمایت از پسر ارشد خود، راه را برای انتقال قدرت به او هموار کرد.

برخی تحلیلگران سیاسی بر این نظرند که آقای هون سن که اینک ۶۹ سال سن دارد پسرش، هون مانه را که یک نظامی تحصیل‌کرده در آمریکا و بریتانیا است برای به دست گرفتن رهبری این کشور پادشاهی آماده می‌کند.

هون سن که در یک مراسم عمومی در شهر ساحلی سیهانوکویل حضور داشت، گفت: «هون مانه یکی از نامزدهای پست نخست وزیری است که از سوی پدرش حمایت می‌شود.»

او در ادامه گفت که پسر ۴۴ ساله‌اش که معاون فرمانده کل نیروهای مسلح سلطنتی کامبوج است باید خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی آماده کند.

پیش‌بینی می‌شود که مردم کامبوج در سال ۲۰۲۳ در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

حزب مردم کامبوج که توسط آقای هون سه رهبری می‌شود در انتخابات سال ۲۰۱۸ تمام کرسی‌های پارلمان این کشور را به دست آورد. البته این پیروزی برای حزب مردم در حالی به دست آمد که یک سال پیش از آن، دادگاه عالی کامبوج حزب نجات ملی، مهم‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور را منحل کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

منتقدان نظام سیاسی کامبوج بر این نظرند که آقای هون سن با محدود کردن آزادی‌ها در این کشور، از دادگاه‌ها برای سرکوب مخالفان و کنشگران سیاسی و مدنی استفاده کرده است.

مقامات کامبوج در سال‌های گذشته شمار زیادی از منتقدان نظام سیاسی این کشور و کنشگران حقوق بشر را بازداشت کرده‌اند. هون سون که ۳۶ سال است قدرت در کامبوج را در دست دارد، یکی از قدیمی‌ترین رهبران جهان محسوب می‌شود.

آقای هون سن همواره گفته که حمایت او از فرزندانش به دلیل توانایی‌هایشان است و نه رابطه خویشاوندی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هنرمند معلول کامبوجی رنج‌های جامعه را نقش می‌زند

کامبوج بیش از ۷۰ کنشگر مخالف را با وثیقه آزاد می‌کند

مردم کامبوج در سوگ کنشگر اجتماعی محبوب