واکنش رونالدو به شکست در مقابل صربستان: بهانه‌ای نیست، پرتغال در راه قطر خواهد بود

کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال
کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی پرتغال در شب پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی در دقایق پایانی مغلوب صربستان شد و از راه‌یابی مستقیم به جام جهانی قطر باز ماند. پرتغالی‌ها حالا باید بخت خود را در مرحله پلی‌آف جستجو کنند.

آگهی

بعد از شکست تیم ملی پرتغال در مقابل صربستان و دشوارتر شدن راه صعود این کشور به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کریستیانو رونالدو می‌گوید به حضور تیمش در جام جهانی ایمان دارد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در حساب شخصی خود در شبکه اینستاگرام در پستی، شکست مقابل صربستان را بسیار سخت دانست اما در ادامه نوشت: «فوتبال بار دیگر به ما نشان داد که سخت‌ترین مسیرها آنهایی هستند که به شیرین‌ترین نتایج ختم می‌شوند. هرچند شکست دیشب سخت بود اما نمی‌تواند روحیه ما را از بین ببرد. ما می‌دانیم برای رسیدن به جام جهانی چه کار کنیم و هیچ توجیهی وجود ندارد که پرتغال در قطر حضور نداشته باشد.»

تیم ملی فوتبال پرتغال شب گذشته در حالی در لیسبون به مصاف صربستان رفت که تنها به یک تساوی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیاز داشت. این مسابقه در حالی که تا دقیقه ۹۰ با نتیجه ۱-۱ پیش می‌رفت، گل آخرین ثانیه‌های الکساندر میتروویچ، صرب‌ها را رستگار کرد.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال صربستان توانست به عنوان تیم نخست این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند. پرتغالی‌ها اما کار دشواری در پیش خواهند داشت و باید در ماه مارس ۲۰۲۲ در مسابقات پلی‌آف قاره اروپا شرکت کنند. با تغییر قوانین مسابقات پلی‌آف این بار قرار است ۱۲ تیم در سه گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شوند و هر ۴ تیم در مسابقات تک‌ حذفی با یکدیگر رو‌به رو می‌شوند. قهرمان هر یک از این گروه‌های ۴ تیمی، می‌تواند به عنوان دیگر نمایندگان قاره سبز در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور یابد.

اما در دیگر مسابقه مهم یکشنبه شب، تیم ملی فوتبال اسپانیا که دقیقا شرایطی مشابه پرتغال داشت میزبان تیم ملی فوتبال سوئد بود. ماتادورها اما مانند رونالدو در آخرین گام کم نیاوردند و موفق شدند با گل دقیقه ۸۶ آلوارو موراتا جایگاه خود به عنوان تیم نخست را قطعی کردند. با این نتیجه اسپانیا توانست به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود و سوئد هم باید در دیدارهای پلی‌آف بخت خود را برای حضور دوباره در جام جهانی جستجو کند.

آلمان که از بخت‌های قهرمانی در مسابقات جام جهانی سال آینده به شمار می‌رود هم یکشنبه شب دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. ژرمن‌ها که پیشتر صعود خود را قطعی کرده بودند، در دیداری تشریفاتی موفق شدند با نتیجه ۴-۱ ارمنستان را از پیش بردارند. از این گروه هم مقدونیه شمالی که در آخرین گام ایسلند را با نتیجه ۳-۱ شکست داده بود، راهی پلی آف شد.

دیگر جدال حساس برای صعود در زاگرب رقم خورد. جایی که میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ یعنی روسیه در مقابل نایب قهرمان همان تورنمنت یعنی کرواسی قرار گرفت. کروات‌ها هم برای صعود دوباره به جام جهانی به پیروزی در خانه احتیاج داشتند که توانستند به این مهم دست یابند. این مسابقه حساس تنها یک گل داشت که آن‌را هم روس‌ها در دقیقه ۸۱ به اشتباه وارد دروازه خودی کردند. روسیه برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حالا باید در مسابقات پلی‌آف قاره سبز حضور یابد.

در دیگر مسابقات حساس دوشنبه ۱۵ نوامبر، ایتالیا در بلفاست به مصاف ایرلند شمالی می‌رود و سوئيس در خانه میزبان بلغارستان خواهد بود. رقابت این گروه هم بسیار پیچیده و نزدیک است. ایتالیا و سوئيس با امتیازی مشابه اما با تفاضل گل متفاوت در رده‌های اول و دوم قرار دارند اما مسابقه سوئیس در خانه راحت‌تر از لاجوردی‌پوشانی خواهد بود که باید در بلفاست با ایرلند شمالی دیدار کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا انتقام گرفت؛ طلسم‌شکست‌ناپذیری ایتالیا با اشتباهات بونوچی به پایان رسید

ایتالیا در انتظار نتیجه مسابقه بلژیک و پرتغال؛ آیا رونالدو امشب رکورد دایی را می‌شکند؟

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم