سخنگوی حزب راست افراطی فرانسه: باید بگذاریم پناهجویان در مرز لهستان از سرما بمیرند

belarus refugees
belarus refugees Copyright Leonid Shcheglov/BelTA
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جولیان ادول، یکی از سخنگویان حزب اتحاد ملی فرانسه، در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به مجری که از او درباره وضعیت پناهجویان گرفتار در مرز بلاروس و لهستان پرسید، دوباره گفت که باید اجازه دهیم که پناهجویان در مرز از سرما بمیرند.

آگهی

سخنان جولیان ادول، سخنگوی حزب اتحاد ملی فرانسه درباره پناهجویان گرفتار در مرز بلاروس و لهستان واکنش های گسترده‌ای را در فرانسه برانگیخت.

آقای ادول که به نمایندگی از حزب اتحاد ملی، راستگرایان افراطی فرانسه در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود در پاسخ به خبرنگار شبکه «ب اف ام تی وی» دو بار تکرار کرد که « باید این پناهجویان گرفتار در مرز از سرما بمیرند.»

جولیان ادول در حالی که تاکید داشت که در میان بیش از دو هزار پناهجوی گرفتار در مرز بلاروس و لهستان «صدها فرد خطرناک برای اروپا» وجود دارند و دو بار در پاسخ به سوال مجری که پرسید «آیا با این وجود باید بگذاریم این انسان ها در سرما جان بدهند؟ پاسخ داد: «بله. بله.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او تنها پس از تاکید مجری در بار سوم بود که گفت: «نمی گویم بمیرند ولی می گویم باید آنها را از مرز اتحادیه اروپا به هر قیمتی دور نگاه داشت. چرا که بسیار خطرناک هستند.»

سخنان این سیاستمدار راستگرای افراطی در حالی است که به گفته سازمان‌های حقوق بشری لهستان تنها در ۲۴ ساعت گذشته دست کم دو نفر، یک نوجوان ۱۴ ساله و یک فرد بزرگسال بدلیل سرما در مرزلهستان و بلاروس جان باخته‌اند. آمارها نشان می‌دهد که شمار قربانیان هفته های اخیر در مرز دو کشور از ۱۰ نفر فراتر رفته است.

فرانسه یکی از اصلی‌ترین طراحان منشور حقوق بشر سازمان ملل است و جمهوریخواهان فرانسوی بیش از دو قرن است که این کشور را «کانون حقوق بشر جهان» می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید بحران اجتماعی در گوادلوپ؛ ماکرون خواستار بازگشت آرامش به این جزیره فرانسوی شد

نظارت پلیس بلاروس بر درگیری سربازان لهستانی با پناهجویان در مرز دو کشور

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد