ایالات متحده آمریکا شرکت اسرائیلی سازنده نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را تحریم کرد

شرکت ان‌اس‌او اسرائیل سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس
شرکت ان‌اس‌او اسرائیل سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس Copyright JOEL SAGET/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت ان‌اس‌او اسرائیل، سازنده نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را یک تهدید علیه امنیت ملی می‌شناسد.

آگهی

ایالات متحده روز چهارشنبه شرکت ان‌اس‌او (NSO) اسرائیل، سازنده نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را تحریم کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت را به‌عنوان یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا می‌شناسد. براساس این بیانیه تجارت با این شرکت از این پس ممنوع است.

نام شرکت ‌ان‌اس‌او اسرائیل تابستان امسال و پس از انتشار نتیاج تحقیق ۱۷ رسانه درباره نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس بر سر زبان‌ها افتاد. براساس پژوهش‌های روزنامه‌نگاران تحقیقی این نرم‌افزار امکان جاسوسی از شماره تلفن‌های خبرنگاران، سیاستمداران، کنشگران و روسای شرکت‌ها در کشورهای مختلف را به دارندگان آن داده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه احتمالا سرشناس‌ترین قربانی این نرم‌افزار بود.

در بیانیه وزارت بازرگانی ایالات متحده آمده است: این برنامه انفورماتیک « به دولت‌های خارجی اجازه داده است تا فشارها را بر تمام صداهای مخالف در خارج از مرزهای خود گسترش دهند.»

وزارت بازرگانی ایالات متحده همزمان با ان‌اس‌او، شرکت اسرائیلی (کاندیرو)، شرکت روسی (پازیتیو تکنولوژیز) و شرکت سنگاپوری (کامپیوتر سکوریتی اینیشیتیو) را در لیست سیاه خود قرار داد.

جینا ریموند، وزیر بازرگانی ایالات متحده درباره تحریم‌های جدید علیه این شرکت‌ها گفت: «آمریکا برای کنترل صادرات شرکت‌هایی که فنآوری‌ها را با اهداف بدخواهانه توسعه می‌دهند، مصمم است. این شرکت‌ها امنیت سایبری اعضای جامعه مدنی، دولت‌ها، مخالفان و نهادهای تاسیس شده در ایالات متحده یا خارج را تهدید می‌کنند.»

تجارت با شرکت‌هایی که در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار می‌گیرند به شدت محدود می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اسرائیل به جاسوسی از شهروندان در مقیاسی گسترده متهم شد

اسرائيل به فرانسه: اتهامات مربوط به جاسوس‌افزار پگاسوس را جدی می‌گیریم

بدافزار پگاسوس؛ عفو بین‌الملل خواستار تعلیق موقت استفاده از فن‌آوری‌های نظارت سایبری شد