اتحادیه اروپا: بیش از ۸۰ کشور جهان متعهد به کاهش ۳۰ درصدی گاز متان شدند

انتشار گاز متان در آمریکا (عکس از آرشیو)
انتشار گاز متان در آمریکا (عکس از آرشیو) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید «حدود ۳۰ درصد» از گرمایش کره زمین از زمان انقلاب صنعتی تاکنون به علت انتشار گاز متان روی داده است.

آگهی

بیش از ۸۰ کشور جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با برگزاری «کوپ ۲۶» در گلاسگو متعهد شدند که میزان انتشار گاز متان را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش دهند.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با اعلام این خبر گفت: «متان یکی از گازهایی است که می‌توانیم به سرعت [میزان انتشار آن را] کاهش دهیم.»

وی افزود که کاهش میزان انتشار گاز متان «فورا» روند گرمایش زمین را کُند خواهد کرد. به گفته رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا «حدود ۳۰ درصد» از گرمایش کره زمین از زمان انقلاب صنعتی تاکنون به علت انتشار گاز متان روی داده است.

گاز متان یکی از مهمترین گازهای گلخانه‌ای از نظر تاثیر بر گرمایش زمین است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز درباره تعهد بیش از ۸۰ کشور جهان به کاهش میزان انتشار گاز متان گفت که ۷۰ درصد از تولیدناخالص داخلی جهان متعلق به این کشورها است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) اعلام کرده بودند که در حال همکاری با یکدیگر برای کاهش میزان گاز متان هستند.

کانادا، کره جنوبی، ویتنام، کلمبیا و آرژانتین از دیگر کشورهایی هستند که متعهد به کاهش ۳۰ درصدی میزان انتشار گاز متان تا سال ۲۰۳۰ شده‌اند.

گاز متان پس از دی اکسید کربن دومین گاز گلخانه‌ای مهم محسوب می‌شود. برنامه سازمان ملل متحد برای محیط زیست هفته گذشته کاهش انتشار گاز متان را «فرصتی مهم» برای مقابله با گرمایش کره زمین در «کوتاه مدت» توصیف کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان: آب شدن گسترده یخ‌های گرینلند خطر سیل‌ را افزایش داده است

نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل «کوپ ۲۶»؛ منظور از «کوپ» چیست؟

هشدار کارشناسان سازمان ملل: برخی تبعات تغییرات آب و هوایی غیرقابل بازگشت است