استرالیا مرزهایش را پس از گذشت ۶۰۰ روز باز کرد

A woman is embraced by her brother after arriving on a flight from Los Angeles at Sydney Airport
A woman is embraced by her brother after arriving on a flight from Los Angeles at Sydney Airport Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا با انتشار پیامی در فیسبوک بازگشایی مرزها را «روز بزرگی» برای کشور خواند.

آگهی

استرالیا از روز دوشنبه اول نوامبر و برای اولین بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا مرزهایش را به روی مسافران گشود و به این ترتیب پس از حدود ۶۰۰ روز، بار دیگر جنب و جوش فرودگاه سیدنی را فراگرفت.

با گسترش اخبار همه‌گیری کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، این کشور بزرگ واقع در اقیانوسیه از ۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی یکی از سخت‌ترین محدودیت‌های مرزی در سطح جهان را برای محافظت از خود به اجرا گذاشت.

در پی اجرای این محدودیت‌ها، ده‌ها هزار استرالیایی که در آن زمان در خارج از این کشور به سر می‌بردند نتوانستند به وطن خود بازگردند و به مدت ۱۹ ماه را به دور از خانواده‌هایشان سپری کردند.

با این وجود شمار هواپیماها به مقصد استرالیا کم است و ساکنانی که اکنون اجازه بازگشت دارند همچنان باید برای مدت ۱۴ روز در یک هتل در قرنطینه باشند؛ اگرچه دو شهر بزرگ سیدنی و ملبورن تصمیم گرفته‌اند این تدابیر را کنار بگذارند تا استرالیایی‌های کاملاً واکسینه شده بتوانند پس از ورود به کشور، بدون گذراندن دورۀ قرنطینۀ اجباری، به خانه‌هایشان برگردند.

بازگشایی مرزها خبر خوبی بویژه برای شرکت هواپیمایی استرالیایی «کانتاس» بود که کرونا باعث زمین‌گیر شدن بخش بزرگی از ناوگان هواپیمایی‌اش شده بود.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نیز با انتشار پیامی در فیسبوک بازگشایی مرزها را «روز بزرگی برای استرالیا» خواند.

با این وجود استرالیا اعلام کرد که برخی از ایالت‌ها که شمار واکسیناسیون ساکنان در آنجا پایین است، همچنان به روی مسافران بسته است و در صورت دریافت مجوز برای ورود به چنین ایالت‌هایی نیز گذراندن قرنطینه ۱۴ روزه اجباری است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرزهای استرالیا پس از ۱۸ ماه به روی مسافران بین‌المللی باز می‌شوند

در «بهشت» استرالیا کار کنید و پاداش هم بگیرید

تصاویری از آتش‌بازی در آسمان شهر سیدنی همزمان با آغاز سال ۲۰۲۴