اخراج کومان از بارسلونا؛ مربی بعدی آبی‌اناری‌ها از قطر می‌آید؟

اخراج کومان از بارسلونا
اخراج کومان از بارسلونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بارسلونا که پیش‌تر همواره از مدعیان اصلی قهرمانی در اسپانیا بود در حال حاضر از ۱۰ مسابقه خود در لالیگا با ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شکست در مکان نهم جدول جای قرار گرفته است.

آگهی

رونالد کومان همانطور که پیش‌بینی می‌شد در پی نتایج بسیار ضعیف و کم سابقه اخیر بارسلونا سرانجام از هدایت این تیم کنار گذاشته شد.

حکم اخراج سرمربی هلندی بارسلونا که از نگاه هواداران و کارشناسان، تیمی جوان اما سرگردان و به دور از انتظار از بعد نتیجه گیری و کیفیت فنی را از خود به جای گذاشته، در آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه صادر شد.

باشگاه محبوب منطقه کاتالونیا پس از شکست یک به صفر آبی‌اناری‌ها مقابل رایووایکانو، تیم تازه صعود کرده به لالیگا به صورت رسمی سرمربی هلندی خود را برکنار کرد.

این شکست کاسه صبر مسئولان باشگاه بارسلونا را که مدت‌ها در برابر انتقادهای پرشمار از کیفیت فنی و نتایج فاجعه بار این تیم تاب آورده بودند، سرریز کرد تا بدین ترتیب پرونده رونالد کومان در بارسلونا برای همیشه بسته شود.

بارسلونا در حالی چهارشنبه شب مقابل تیم نه چندان مطرح رایووایکانون سومین شکست فصل خود را در لالیگا تجربه کرد که سه روز پیش از آن در ورزشگاه خانگی خود، نیوکمپ مقابل رئال مادرید، رقیب سنتی و دیرین خود با نتیجه ۲ به یک نتیجه را واگذار کرده بود.

تکنیسین هلندی پس از این شکست با انتقاد شدید هواداران همراه شد اما باشگاه بار دیگر همانند ماه سپتامبر زمانی که خوان لاپورتا مقابل رسانه‌ها بر اعتماد به سرمربی سابق تیم ملی هلند تاکید کرد همچنان به حمایت خود از کومان ادامه داد.

با این حال مطبوعات محلی چهارشنبه شب پس از آنکه بارسا سومین شکست را در حومه مادرید متحمل شد ضمن اشاره به اعتماد باشگاه به آینده همکاری کومان با آبی‌اناری‌ها احتمال برکناری وی را ضعیف قلمداد کرده بودند.

کومان در کنفرانس خبری پس از مسابقه مقابل رایووایکانو در پاسخ به سوالی در باره اینکه آیا این شکست آینده کاری او در باشگاه را به خطر می‌اندازد به گفتن «نمی‌دانم» اکتفا کرد.

بارسلونا از ابتدای فصل جاری حتی در یک بازیِ خارج از خانه هم پیروز نشده و از ماه اوت به این سو بیرون از نیوکمپ گلی را هم به ثمر نرسانده است.

آبی‌اناری‌ها تحت هدایت رونالد کومان طی یک فصل و نیم گذشته تنها یک بار موفق به گلزنی مقابل تیم های بزرگی چون بایرن مونیخِ، اتلتیکو و رئال مادرید شدند و شش بار دروازه‌اشان مقابل این تیم‌ها باز شد.

رونالد کومان تابستان سال گذشته برای سر و سامان دادن به تیم بحران زده بارسلونا که در لیگ قهرمانان اروپا ۸ به ۲ مقابل بایرن مونیخ شکست خورده بود به کاتالونیا فراخوانده شد و هدایت بارسا را برعهده گرفت.

کومان در نخستین فصل حضور در بارسا با این تیم فاتح کوپا دل ری شد اما تیم تحت هدایت او در لالیگا با شکست خانگی مقابل گرانادا در هفته‌های پایانی به کلی بخت قهرمانی را از دست داد.

بارسلونا که پیش‌تر همواره از مدعیان اصلی قهرمانی در اسپانیا بود در حال حاضر از ۱۰ مسابقه خود در لالیگا با ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۳ شکست در مکان نهم جدول جای قرار گرفته است.

جانشین کومان کیست؟

باشگاه بارسلونا هنوز به صورت رسمی در باره جانشین رونالد کومان اظهار نظری نکرده است اما مطبوعات و خبرنگاران ورزشی اسپانیا از مدت‌ها پیش چند گزینه را به عنوان جایگزینان احتمالی وی مطرح کرده بودند.

در خط مقدم این اسامی، ژاوی هرناندز قرار دارد که ستاره سابق و از بازیکنان محبوب تیم بارسا است. ژاوی اکنون هدایت تیم السد قطر را برعهده دارد و مسئولان بارسا اگر به صورت جدی به دنبال او باشند باید به سرعت باب مذاکره با قطری‌ها را باز کنند.

ژاوی هرناندز پیش‌تر بارها اعلام کرده بود که برای به دست گرفتن هدایت آبی‌اناری‌ها آمادگی دارد و شواهد نیز نشان می‌دهد که وی نامزد اصلی و گزینه مورد علاقه مسئولان باشگاه بارسا برای جانشینی کومان است.

آندره‌آ پیرلو، مربی ایتالیایی که از پایان ماه اوت در پی اخراج از یوونتوس آزاد است، مارسلو گایارد، سرمربی ریورپلاته و همچنین روبرتو مارتینز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی بلژیک از دیگر گزینه‌های مطرح برای جایگزینی تکنسین هلندی به شمار می‌روند.

حمایت آنچلوتی از کومان

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید چهارشنبه شب در حالی که هنوز حکم اخراج رونالد کومان صادر نشده بود به حمایت از وی پرداخت.

آگهی

وی در کنفرانس خبری پس از دیدار تیم‌اش مقابل اوساسونا که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید در باره نتیجه تیم رقیب و احتمال اخراج کومان گفت: «من خودم بارها اخراج شده‌ام اما همچنان، سرحال و خوشحال اینجا هستم. اخراج شدن بخشی از کار ما است.»

سرمربی ایتالیایی رئال سپس اینگونه در باره احتمال جدایی کومان از بارسلونا اظهار نظر کرد: «تا زمانی که مربی هستنید باید تمام تلاش خود را بکنید؛ پس از آن و وقتی اخراج می‌شوید، باید با وجدان آسوده به دلیل آنکه هر آنچه لازم بود انجام داده‌اید، به کار و پیشرفت خود ادامه دهید.»

آبی‌اناری‌ها که حالا بدون سرمربی شده‌اند پس از شکست مقابل رایووایکانونه باید در ادامه رقابت‌ها روز شنبه در خانه به مصاف دپورتیوو آلاوز بروند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلیسای محبوب بارسلون صاحب یک ستاره ۵ تنی شد

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد