فیسبوک در بحبوحه بحران حیثیتی نامش را به «متا» تغییر می‌دهد

نشان شرکت متا (فیسبوک)
نشان شرکت متا (فیسبوک) Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیرعامل فیسبوک گفت که این تغییر نام در راستای چشم‌انداز این شرکت برای پروژه حقیقت مجازی (متاورس) صورت می‌گیرد. این در حالیست که منتقدان شبکه اجتماعی فیسبوک بر این باورند که تغییر نام آن تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان عمومی از «اسناد فیسبوک» است.

آگهی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک روز پنجشنبه در بحبوحه بحث بر سر رویکردهای این کمپانی اعلام کرد که نام آن به «متا» تغییر پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل فیسبوک گفت که این تغییر نام در راستای چشم‌انداز این شرکت بر اساس حقیقت مجازی در آینده صورت می‌گیرد. این در حالی است که منتقدان شبکه اجتماعی فیسبوک بر این باور هستند که تغییر نام این شرکت تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان عمومی از «اسناد فیسبوک» است.

«اسناد فیسبوک» به مدارکی گفته می‌شود که ابتدا از سوی فرانسیس هاوگن، افشاگر و کارمند سابق فیسبوک افشا شد. این اسناد نشان می‌دهد که شرکت فیسبوک هشدارهای داخلی مبنی بر پیامدهای منفی و اغلب مضر الگوریتم خود را نادیده گرفته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مارک زاکربرگ روز پنجشنبه گفت که چشم‌انداز آینده کمپانی او «متاورس» نام دارد و اسم این شرکت هم به همین دلیل به «متا» تغییر پیدا می‌کند. به گفته وی «متاورس» فضایی سه بعدی و «محیطی مجازی» خواهد بود که کاربران به جای نگریستن به آن بر روی صفحه‌های رایانه‌ای، به درون آن خواهند رفت.

ویکتوریا پتروک، تحلیلگر فناوری‌های نوین بر این باور است که چشم‌انداز آینده فیسبوک براساس حقیقت مجازی شامل دیگر جنبه‌های زندگی آنلاین از جمله خرید و رسانه‌های اجتماعی نیز خواهد شد.

مارک زاکربرگ گفته است که انتظار دارد که شمار کاربران «متاورس» تا یک دهه آینده به یک میلیارد نفر برسد. بنیانگذار فیسبوک بر این باور است که همانطور که تلفن‌های هوشمند جایگزین رایانه‌های ثابت شدند «متاورس» نیز آینده ارتباط گیری انسان‌ها با یکدیگر خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بروز اختلال جهانی در سرویس‌های فیسبوک؛ دسترسی میلیون‌ها نفر به واتساپ و اینستاگرام قطع شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟