انتشار فهرست ثروتمندترین آمریکایی‌ها در ۲۰۲۱؛ ترامپ پس از ۲۵ سال از جمع ۴۰۰ نفر برتر خارج شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشریه فوربز با انتشار فهرست تازه ۴۰۰ نفری که ثروتمندترین افراد در آمریکا به شمار می‌روند، اعلام کرد که مجموع ثروت آنها در طول یکسال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۵ تریلیون دلار رسیده‌ است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته از فهرست ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا خارج شد.

نشریه فوربز(فوربس) با انتشار فهرست تازه ۴۰۰ نفری که ثروتمندترین افراد در آمریکا به شمار می‌روند، اعلام کرد که مجموع ثروت آنها در طول یکسال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۵ تریلیون دلار رسیده‌ است.

در فهرست سال ۲۰۲۱ نشریه فوربز، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون با ثروت خالصی معادل ۲۰‍۱ میلیارد دلار در صدر قرار گرفته و پس از او، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا و مارک زاکربرگ، موسس شرکت فیسبوک به ترتیب با ثروت خالص ۱۹۰.۵ و ۱۳۴.۵ میلیارد دلاری در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

حداقل دارایی خالص افرادی که در جمع ۴۰۰ ثروتمند برتر آمریکا قرار گرفته‌اند به ۲.۹ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰۰ میلیون دلار بالاتر رفته است.

گزارش نشریه فروبز(فوربس) همچنین حاکیست که ثروت خالص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده که ۴۰۰ میلیون دلار کمتر از حدنصاب قرار گرفتن در جمع ۴۰۰ ثروتمند آمریکا بوده است.

این در حالی است که آقای ترامپ طی ۲۵ سال گذشته همواره در این فهرست حاضر بوده و در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ به طور مستمر جزء ۲۰۰ ثروتمند بزرگ آمریکا بوده است. او حتی در سال ۲۰۰۳ به رتبه هفتاد و یکم نیز صعود کرده بود اما بالاترین رقم ثروت خالص او در سال ۲۰۱۵ و پیش از حضور در رقابت‌های انتخاباتی ثبت شده که ۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این گزارش نشان می‌دهد که با وجود رشد قیمت بخشی از دارایی‌ها از جمله سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و رمزارزها در دوره همه‌گیری کرونا، ارزش املاک و مستغلات آقای ترامپ در شهرهای بزرگ آمریکا با کاهش مواجه شده و همین امر علت اصلی خروج او از فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا در سال ۲۰۲۱ بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثروتمندترین مرد آسیا در جشن تولد شصت سالگی خود چه وعده‌ای داد؟

نتایج یک مطالعه: ثروت میلیاردرها در دوره همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته است

ثروتمندترین و فقیرترین شهروندان اتحادیه اروپا در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟