رونمایی از تازه‌ترین پهپاد شکاری چین؛ رقیب «بالدار وفادار» آمریکا رسید

نمایی از یک پهپاد سی‌اچ۶ ارائه شده در نمایشگاه هوایی ژوآیی
نمایی از یک پهپاد سی‌اچ۶ ارائه شده در نمایشگاه هوایی ژوآیی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات چین هدف از طراحی این پهپاد را رسیدن به «یک برند ممتاز بین‌المللی و تبدیل‌شدن به بازیگر اصلی در صحنه جهانی» تجهیزات نظامی عنوان کردند.

آگهی

چین مدلی از تازه‌ترین پهپاد شکاری خود را که رقیب بالقوه پهپاد جنگی «کراتوس والکری» ایالات متحده به‌شمار می‌رود ارائه کرد.

به گفته کارشناسان چینی، نمونه اولیه پهپاد «اف‌اچ ۹۷» که روز چهارشنبه در نمایشگاه هوایی ژوآیی به نمایش درآمد از توان حمل انواع تسلیحات‌ و نیز نبرد الکترونیک برخوردار است.

ظاهر این پرندهٔ آهنین بسیار شبیه رقیب آمریکایی خود است و حداکثر سرعتی معادل ۰/۸۵ ماخ (حدود ۱۰۵۰ کیلومتر بر ساعت) دارد. هنوز جزئیات فنی دربارهٔ این پهپاد منتشر نشده است.

آسیوشیتد پرس
پهپاد WZ-8 فراصوت چین در نمایشگاه ژوآییآسیوشیتد پرس

معاون آژانس دانش‌ و فناوری هوا-فضای چین هدف از طراحی «اف‌اچ ۹۷» را «دستیابی به یک برند ممتاز بین‌المللی و تبدیل‌شدن به بازیگر اصلی در صحنه جهانی» تجهیزات نظامی عنوان کردند.

چینی‌ها همچنین از نمایشگاه اخیر بهره بردند تا توان تسلیحاتی پیشرفته‌ترین پهپاد تهاجمی رادارگریز خود را نیز به نمایش بگذارند. پهپاد «جِی.جی۱۱» برای عملیات مخفیانه علیه اهداف محافظت‌شده طراحی شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

ویکی‌پدیا
پهپاد «کراتوس والکری» ساخت ایالات متحدهویکی‌پدیا

پهپاد «کراتوس والکری» ساخت ایالات متحده، که به‌عنوان یک «بالدار وفادار» عمل می‌کند، در سال ۲۰۱۹ نخستین پرواز خود را به انجام رساند. این پهپاد به منظور آن طراحی شده که یک پرندهٔ والد (جنگندهٔ سرنشین‌دار) آن را هدایت کند و آن را برای اسکورت‌ یا ایجاد سپر دفاعی به کار بگیرد.

آمریکا، روسیه، بریتانیا، استرالیا و هند از جمله کشورهایی هستند که پهپادهای شکاری موسوم به «بالدار وفادار» را تولید می‌کنند. این جنگنده‌ها نسبت به شکاری‌های نیازمند خلبان، هزینه مالی و انسانی کمتری دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس جانسون: از سرمایه گذاری‌های چین صرف‌نظر نمی‌کنیم

نیروی دریایی آمریکا یگان ویژه پهپادی در خلیج فارس راه‌اندازی می‌کند

اسرائیل با پدافند لیزری پهپادهای مهاجم را سرنگون می‌کند