مارک زاکربرگ و پریسیلا چان یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به ۱۱ گروه یهودی کمک کردند

مارک زاکربرگ و پریسیلا چان
مارک زاکربرگ و پریسیلا چان Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک زاکربرگ یهودی است و به گزارش رسانه‌های اسرائیلی در سال‌های اخیر آرام آرام به سراغ هویت خود رفته و «با خاخام‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی یهودی درباره یهودیت و قوم یهود صحبت کرده است.»

آگهی

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک و همسرش پریسیلا چان، پزشک اطفال و خیر آمریکایی ویتنامی‌تبار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به ۱۱ گروه یهودی کمک مالی کردند.

وبسایت ای‌جوییش فیلانتروفی (eJewish Philanthropy) بیستم سپتامبر در گزارشی اختصاصی و برای نخستین بار این خبر را به نقل از یکی از سخنگویان این زوج منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، ۹ گروه از ۱۱ گروهی که مارک زاکربرگ و همسرش به آن‌ها کمک کرده اند، به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهند. یک موسسه دیگر مهمانی‌های شام شبت (شنبه) برگزار می‌کند و دیگری، به خانواده‌های یهودی کتاب رایگان می‌دهد.

مارک زاکربرگ یهودی است و به گزارش رسانه‌های اسرائیلی در سال‌های اخیر آرام آرام به سراغ هویت خود رفته و «با خاخام‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی یهودی درباره یهودیت و قوم یهود صحبت کرده است.» ای‌جوییش فیلانتروفی زوج زاکربرگ را یک زوج یهودی معرفی کرده است.

سخنگوی مارک زاکربرگ و پریسیلا چان گفته است این دو نفر در سال‌های گذشته تعهدات شخصی داشتند اما این کمک‌های جدید تمایل آن‌ها برای آموختن و تعمیق رابطه با اجتماع یهودیان را تقویت می‌کند.

زوج زاکربرگ- چان که عمده سهام فیسبوک را در اختیار دارند از سال ۲۰۱۵ مشغول فعالیت‌های بشردوستانه شدند. این دو نفر با راه‌اندازی برنامه چان-زاکربرگ اعلام کردند ۹۹ درصد درآمدشان از فیسبوک را برای خرید آثار خیریه‌ها پرداخت خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی ایلان ماسک و زاکربرگ برای مبارزه با یکدیگر در قفس

جنجال بر سر یهودستیزی در دانشگاه‌ها؛ رئیس هاروارد با اتهام «سرقت علمی» مجبور به کناره‌گیری شد

ظهور ربات‌های گفتگوگر در اینستاگرام و فیسبوک؛ متا استفاده از هوش مصنوعی را برای همه ممکن می‌کند