نخست وزیر بریتانیا نشست آب و هوایی گلاسگو را «آخرین فرصت برای بشریت» خواند

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای جانسون با بیان اینکه نباید با کره زمین به عنوان یک «اسباب بازی نابود نشدنی» رفتار کرد گفت: «ما این سیاره زیبا را عملاً نه فقط برای خودمان بلکه برای بسیاری از گونه های دیگر غیرقابل سکونت کرده‌ایم.»

آگهی

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواست تا از انتشار کربن جلوگیری کنند.

او روز چهارشنبه ۲۲ سپتامبر در سخنان خود از مذاکرات اقلیمی ملل متحد در نوامبر در شهر گلاسگو به عنوان آخرین فرصت حیاتی برای بشریت نام برد.

آقای جانسون در سخنان خود با هشدار نسبت به آسیب های جبران ناپذیر ناشی از تغییرات آب و هوایی، از بشریت خواست تا با کره زمین به عنوان یک «اسباب بازی نابود نشدنی» رفتار نکنند.

او گفت: «ما این سیاره زیبا را عملاً نه فقط برای خودمان بلکه برای بسیاری از گونه های دیگر غیرقابل سکونت کرده‌ایم.» از همین رو آقای جانسون نتیجه گرفت که اجلاس گلاسگو نقطه عطفی برای بشریت است.

نخست وزیر بریتانیا از هدف جهان توسعه یافته برای حذف زغال سنگ به عنوان یکی از آلوده‌ترین انواع انرژی‌ها تا سال ۲۰۳۰ و یک دهه بعد از آن برای کشورهای در حال توسعه حمایت کرد.

آقای جانسون با اشاره به سابقه بریتانیا در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کنار حفظ رشد، نظریه‌های توطئه ای را که اغلب از سمت جریان های راست سیاسی در مورد اهداف برنامه‌های آب و هوایی مطرح می‌شود، رد کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت: «من از آن دسته از دوستداران محیط زیست نیستم که از نقد اعمال انسان لذت اخلاقی ببرم.» او گفت: «من جنبش سبز را بهانه‌ای برای حمله به سرمایه داری نمی‌دانم.»

همه چیز برای به دست آوردن

جانسون از تعهدی که روز گذشته توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای پایان دادن به تأمین مالی زغال سنگ استقبال کرد و از بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز جهان نیز خواست تا به استفاده روزافزون خود از زغال سنگ پایان دهد.

هدف توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ کاهش گرمایش زمین تا ۲ درجه سانتیگراد (۳.۶ درجه فارنهایت) بالاتر از سطوح پیشاصنعتی و محدود کردن افزایش دما به ۱.۵ درجه سانتیگراد (۲.۷ درجه فارنهایت) است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

متخصصان زیست محیطی بر این باورند که در صورت انتخاب روش نامناسب، جهان شاهد آسیب های تغییرات آب و هوایی از جمله تشدید خشکسالی و افزایش سیلاب خواهد بود.

جانسون ابراز امیدواری کرد که همه کشورها از اهداف بریتانیا، در میان بلندپروازترین های جهان برای کاهش انتشار کربن تا ۶۸ درصد تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطوح ۱۹۹۰ استفاده کنند.

او گفت: «دلیلی برای ترس نداریم و همه چیز را باید از این انقلاب صنعتی سبز بدست آوریم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برلین؛ اعتراض طرفداران محیط زیست به سیاست‌های اقلیمی دولت آلمان

کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا: کرونا بیدارباشی بود تا به مدیریت متفاوت امور فکر کنیم

ویدئو؛ اعتراض کنشگران حامی محیط زیست مقابل پارلمان فرانسه