کدام کشورهای اروپایی دارای بیشترین و کمترین سرانه خودروی سواری هستند؟

رُم، ایتالیا
رُم، ایتالیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پایین‌ترین تعداد خودروی سواری به ازای هر هزار شهروند در کشورهای رومانی(۳۵۷ خودرو)، لتونی(۳۸۱ خودرو) و مجارستان(۳۹۰ خودرو) ثبت شده است.

آگهی

لوکزامبورگ همچون سه دهه گذشته بار دیگر در سال ۲۰۱۹ نیز بالاترین تعداد خودروی سواری به ازای هر هزار شهروند را در مقایسه با ۲۶ عضو دیگر اتحادیه اروپا به ثبت رساند.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد تعداد خودروهای سواری در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از لوکزامبورگ، ایتالیا و قبرس دارای بیشترین تعداد خودروی سواری به ازای هر هزار شهروند ساکن در این کشورها هستند. بر پایه این گزارش، در لوکزامبورگ، ایتالیا و قبرس به ترتیب ۶۸۱، ۶۶۳ و ۶۴۵ خودروی سواری به ازای هر هزار نفر وجود دارد.

بر اساس این شاخص، فنلاند و لهستان نیز هر دو با ثبت ۶۴۲ خودروی سواری در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، به طور مشترک چهارم هستند.

در مقابل، پایین‌ترین تعداد خودروی سواری به ازای هر هزار شهروند در کشورهای رومانی(۳۵۷ خودرو)، لتونی(۳۸۱ خودرو) و مجارستان(۳۹۰ خودرو) ثبت شده است.

اما گزارش یورواستات نشان می‌دهد که فارغ از شاخص سرانه خودرو، آلمان با حدود ۴۸ میلیون دستگاه دارای بیشترین تعداد خودروهای سواری در مقایسه با سایر اعضای اتحادیه اروپاست و و پس از آن، ایتالیا با۴۰ میلیون و فرانسه با ۳۲ میلیون دستگاه قرار دارند.

مطابق این گزارش، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بیشترین افزایش تعداد خودروهای سواری با رشد ۳۴ درصدی در رومانی رخ داده و لیتوانی (با ۲۰ درصد) و مجارستان(با ۱۹ درصد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد.

بلغارستان نیز تنها كشور عضو اتحادیه اروپا بوده که تعداد خودروهای سواری ثبت شده در آن، طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

گزارش یورواستات همچنین حاکیست که قدیمی‌ترین ناوگان خودروهای سواری در لهستان فعال است؛ به طوری که ۳۷.۹ درصد خودروهای سواری فعال در این کشور عمر ۲۰ سال و یا بیشتر دارند. در مقابل، ایرلند دارای نو‌ترین ناوگان خودروهای سواری در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و ۲۸.۸ درصد خودروهای سواری این کشور دارای طول عمری کمتر از دو سال هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بی‌توجهی بازار به دستور رئیسی؛ قیمت خودرو افزایش یافت

رونمایی از طرح سبز کمیسیون اروپا؛ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌شود

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد