بریتانیا بزرگترین طرح آزمایش خون جهان برای تشخیص زودرس سرطان را آغاز کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملی بهداشت بریتانیا گفته قصد دارد به صورت تصادفی و کنترل شده از ۱۴۰ هزار شهروند داوطلب در انگلیس آزمایش بگیرد تا دریابد که این آزمایش تا چه حد کارآیی دارد و چقدر اعتمادپذیر است.

آگهی

سازمان ملی بهداشت بریتانیا طرح بزرگ‌ترین آزمایش خون جهان برای تشخیص بیش از ۵۰ نوع سرطان را آغاز کرد.

در این پروژه عظیم که روز دوشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) آغاز شد از شیوه آزمایش موسوم به «گالری تست» متعلق شرکت ‌آمریکایی «گریل» استفاده می‌شود که می‌تواند برای تشخیص سرطان‌ها قبل از ظاهر شدن علائم آنها در بدن مورد استفاده قرار گیرد.

آزمایش گالری به بررسی دی‌ان‌ای موجود در خون فرد می‌پردازد تا مشخص شود که آیا سلول‌های سرطانی در آن وجود دارد یا نه. تشخیص زودهنگام سرطان منجر به افزایش چشمگیر شانس زنده ماندن افراد می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان ملی بهداشت بریتانیا گفته قصد دارد به صورت تصادفی و کنترل شده از ۱۴۰ هزار شهروند داوطلب در انگلیس آزمایش بگیرد تا دریابد که این آزمایش تا چه حد کارآیی دارد و چقدر اعتمادپذیر است. جواب آزمایش نیمی از افراد داوطلب بلافاصله پس از انجام، به آنها داده خواهد شد.

پیتر ساسینی، استاد پیشگیری از سرطان در کالج سلطنتی لندن می‌گوید: «ما باید آزمایش گالری را با دقت مطالعه کنیم تا دریابیم آیا انجام آن می‌تواند تعداد سرطان‌های تشخیص داده شده در مراحل پایانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا نه. این آزمایش می‌تواند تحول مهمی در تشخیص زودهنگام سرطان ایجاد کند و ما بسیار خوشحالیم که آغازگر این تحقیقات مهم در جهان هستیم.»

این آزمایش می‌تواند تحول مهمی در تشخیص زودهنگام سرطان ایجاد کند و ما بسیار خوشحالیم که آغازگر این تحقیقات مهم در جهان هستیم.
پیتر ساسینی
استاد کالج سلطنتی لندن

سرطان ریه شایع‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بریتانیاست، به طوری که حدود یک پنجم کل مرگ و میر ناشی از سرطان در این کشور را تشکیل می‌دهد. به گفته سازمان ملی بهداشت بریتانیا، سرطان ریه، روده، پروستات و سینه نیز عامل ۴۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در این کشور است.

شرکت آمریکایی ایلومینا که در زمینه علوم زیستی فعالیت دارد، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که شرکت گریل را به مبلغ ۷.۱ میلیارد دلار خریده و این خرید در مرحله نهایی قرار دارد. ایلومینا گفت که گریل را جدا از تجارت فعلی خود مدیریت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا از طرح ۴ میلیارد یورویی مبارزه با سرطان رونمایی کرد

نتیجه یک تحقیق: احتمال موفقیت در ترک سیگار به کمک داروی سیتیزین دو برابر بیشتر است

نتایج یک تحقیق: ایستادن یا خوابیدن برای سلامت قلب بهتر از نشستن است