زلاتان با گل به سن‌سیرو بازگشت؛ مورینیو در شب هزارم پیروز شد

زلاتان ابراهیموویچ
زلاتان ابراهیموویچ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زلاتان ابراهیموویچ پس از چندین ماه مصدومیت بار دیگر برای روسونری به میدان رفت و تنها دقایقی پس از ورود به زمین توانست در مقابل تماشاگران خودی برای قرمز و مشکی پوشان گلزنی کند.

آگهی

تیم فوتبال آث میلان در هفته سوم رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا توانست به سومین پیروزی پیاپی خود دست یابد و با ۹ امتیاز همراه با ناپولی و رم تنها تیم‌هایی باشند که تمام امتیازات ممکن در این فصل فوتبال ایتالیا را کسب کرده‌اند.

شاگردان استفانو پیولی که در دو هفته قبل موفق شده بودند حریفان خود را از پیش رو بردارند در بازی سوم در ورزشگاه سن‌سیرو و در مقابل تماشاگران خودی به مصاف لاتزیویی رفتند که آنها هم هر دو مسابقه ابتدایی را با برد پشت سر گذاشته بودند. قرمز و مشکی پوشان از همان ابتدا برتری خود را به حریف دیکته کردند و بالاخره توانستند در آخرین دقیقه نیمه اول به گل نخست دست یابند. حرکت ترکیبی دیدنی رافائل لیائو و آنته ربیچ در نهایت با ضربه تمام کننده بازیکن پرتغالی به گل نخست میلان تبدیل شد.

روسونری این فرصت را داشت که در همان نیمه اول کار را تمام کند. جایی که داور مسابقه در دقیقه ۴۵+۲ و بعد از بازبینی تصاویر یک ضربه پنالتی به سود میلان اعلام کرد. فرانک کسیه، اما نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند و توپ او به تیرک دروازه برخورد کرد.

نیمه دوم هم همچنان با برتری میلان همراه بود تا اینکه زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۶۷ و تنها ۷ دقیقه پس از ورود به زمین توانست روی حرکت دیدنی آنته ربیچ دروازه لاتزیو را برای بار دوم باز کند. به این ترتیب شاگردان ساری برای نخستین بار در این فصل طعم شکست را چشیدند تا بازی با همان نتیجه ۲-۰ به سود میلان به پایان برسد.

اما در دیگر بازی مهم فوتبال ایتالیا، شاگردان خوزه مورینیو در ورزشگاه خانگی المپیکوی شهر رم به مصاف تیم سخت‌کوش ساسولو رفتند. این بازی برای مورینیو شبی ویژه به شمار می‌رفت چرا که این هزارمین بازی بود که او به عنوان مربی روی نیمکت یک تیم می‌نشست. هزارمین شب برای مورینیو البته خوش یمن بود و آ‌ اس در حالی که بازی با نتیجه تساوی ۱-۱ رو به پایان بود، در دقیقه ۹۱ توانست با ضربه دیدنی استفان الشراوی به گل دوم دست یابد و سومین ۳ امتیاز متوالی این فصل حاصل شود.

AP Photo
خوزه مورینیوAP Photo

مورینیو پس از به ثمر رسیدن این گل همچون سالهای دور مربیگری‌ خود کل ورزشگاه را دوید تا در جمع شادی بازیکنانش شریک باشد.

در شبی که لاتزیو در میلان بازی را واگذار کرد، رقیب همشهری موفق شد با این پیروزی به صدر جدول صعود کند. پیش از این مسابقه اینتر، مدافع عنوان قهرمانی در خانه سمپدوریا با نتیجه ۲-۲ متوقف شده بود تا از جمع تیم‌هایی که همه بازی‌های خود را در این فصل با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند جدا شود.

بازگشت رئال با ۵ گل به سانتیاگو برنابئو

در فوتبال اسپانیا هم در چارچوب هفته چهارم لالیگا، تیم فوتبال رئال مادرید پس از بیش از یک سال دوری بار دیگر به ورزشگاه خانگی خود، سانتیاگو برنابئو بازگشت. این ورزشگاه تاریخی که مدتی برای تعمیرات تعطیل شده بود، یک‌شنبه شب بار دیگر میزبان سفیدپوشان مادریدی بود.

شاگردان آنجلوتی شبی به یاد ماندنی برای هواداران خود ساختند و توانستند در دیداری تماشایی با نتیجه ۵-۲ سلتاویگو را شکست دهند. رئالی‌ها در حالی توانستند در این مسابقه به پیروزی دست یابند که در دقیقه ۳ با ضربه سانتی مینا از حریف خود یک بر صفر عقب افتادند. اما در ادامه شاگردان آنجلوتی جشنواره گل به راه‌انداختند با اقتدار سه امتیاز این مسابقه را کسب کردند. گل‌های رئال را در این دیدار کریم بنزما (۳ بار) وینیسیوس جونیور و خرید جدید این تیم یعنی ادوارد کاماوینگا به ثمر رساندند.

AP Photo
هت‌تریک کریم بنزما در نخستین بازی رئال در بازگشت دوباره به سانتیاگو برنابئوAP Photo

دیگر تیم مادریدی یعنی اتلتیکو یکشنبه در دیدار دشوار موفق شد با گل دقیقه ۹۰+۹ توماس لمار تساوی ۱-۱ را به پیروزی ۲-۱ تبدیل کند و سه امتیاز این هفته را به حساب خود واریز کند.

با نتایج دیشب سه تیم رئال مادرید، والنسیا و اتلیتکو مادرید هر سه ۱۰ امتیازی شدند و در صدر جدول رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا قرار گرفتند.

صدمین گل محمد صلاح برای لیورپول

در رقابت‌های لیگ برتر جزیره لیورپول توانست حریف سرسخت خود یعنی لیدزیونایتد را به راحتی و با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. محمد صلاح در این پیروزی نقش مهمی داشت و با به ثمر رساندن گلی زیبا موفق شد برای صدمین بار برای لیورپول در لیگ‌ برتر فوتبال جزیره گلزنی کند. صلاح که ابتدا با چلسی وارد فوتبال جزیره شده بود، توفیق چندانی پیدا نکرد و در رم ایتالیا خودش را نشان داد. این بازیکن مصری بعد از گلزنی‌های پیاپی برای آ اس رم، به لیورپول منتقل شد و درخشش خود را در فوتبال جزیره آغاز کرد. صلاح همچنین در این مدت توانسته یک بار با لیورپول به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز دست یابد.

لیورپول که این فصل از نمایش کابوس‌وار فصل گذشته فاصله گرفته با این پیروزی توانست به دهمین امتیاز خود دست یابد. در پایان هفته چهارم لیگ برتر جزیره، شاگردان یورگن کلوب به همراه چلسی و منچستر یونایتد هر سه ۱۰ امتیاز دارند و به واسطه تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

شکست ۶ گله مورینیو و آ‌ اس رم در شب گلزنی جهانبخش و الله‌یار صیادمنش

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان، اتلتیکو، لیورپول و پورتو در گروه مرگ