ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه؛ میشل بارنیه به جمع نامزدهای جناح راست پیوست

European Union chief Brexit negotiator Michel Barnier arrives for a session at European Parliament in Brussels, Tuesday, April 2, 2019
European Union chief Brexit negotiator Michel Barnier arrives for a session at European Parliament in Brussels, Tuesday, April 2, 2019 Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من به این منظور کاندیدا شده‌ام که رئیس جمهوری باشم که به فرانسوی‌ها احترام می گذارد و باعث می شود تا به فرانسه احترام گذاشته شود. ما در دوران سختی زندگی می کنیم. جهان پیرامون ما خطرناک، بی ثبات و شکننده است. کشورمان وضع خوبی ندارد.»

آگهی

میشل بارنیه، مذاکره کننده سابق اروپا در امور برکسیت روز پنج شنبه اعلام کرد که به جمع نامزدهای جناح راست فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال ۲۰۲۰ فرانسه می پیوندد تا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری کنونی رقابت کند.

میشل بارنیه در اظهاراتی در گفتگو با شبکه یک فرانسه محدود کردن مهاجرت را از جمله برنامه‌های اصلی‌اش برشمرد.

وی همچنین در گفتگو با روزنامه فیگارو افزوده است: «من به این منظور کاندیدا شده ام که رئیس جمهوری باشم که به فرانسوی ها احترام می گذارد و باعث می شود به فرانسه احترام گذاشته شود. ما در دوران سختی زندگی می کنم. جهان پیرامون ما خطرناک، بی ثبات و شکننده است. کشورمان وضع خوبی ندارد. ما نیازمند جایگزینی برای پکپارچه کردم مردم و اقدام واقعی هستیم.»

بارنیه تا کنون چهار پست دولتی داشته و دوبار کمیسر اتحادیه اروپا بوده است. او در ماه فوریه یک گروه سیاسی با عنوان «میهن پرست و اروپایی» تاسیس کرد تا مقدمات ورود به مبارزات مقدماتی را در بین جمهوریخواهان راستگرا فراهم کند.

وی از تجربه طولانی خود در سیاست از جمله مذاکرات «فوق العاده» برای یافتن توافق در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بعنوان برتری خود در رقابت های پیش روی ریاست جمهوری فرانسه یاد کرده است.

بارنیه همچنین افزوده است که در روندی چند ساله باید با سران دولت‌ها برای حفظ وحدت در میان همه کشورهای اروپایی همکاری کنیم.

وی که همکاری نزدیک با امانوئل ماکرون داشته است در پاسخ به این سوال که چرا می خواهد در برابر ماکرون قرار بگیرد از « بازیابی اقتدار دولت و کنترل مهاجرت» یاد کرد. وی در گفتگو با فیگارو گفت که وی با پذیرش افغان هایی که در افغانستان به فرانسه کمک کرده‌آند موافق است اما «ما نمی توانیم همه را بپذیریم.»

بارنیه ۷۰ ساله در دهه ۱۹۹۰ پست وزارت خارجه فرانسه را برعهده داشت او قرار است در انتخابات مقدماتی حزب راستگرای جمهوریخواهان فرانسه شرکت کند و یکی از چهار کاندیدای اصلی این حزب برای ریاست جمهوری آوریل آینده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری کنونی فرانسه هنوز اعلام نکرده است که برای دور دوم ریاست جمهوری نامزد خواهد شد یا خیر. با این حال مارین لوپن که بطور سنتی راست افراطی فرانسه را نمایندگی می کند بر اساس نظرسنجی ها همچنان چهره اصلی انتخابات ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ فرانسه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصاحبه با میشل بارنیه در مورد بیکاری، حقوق اجتماعی و بانکداری

"میشل بارنیه" خواهان مشارکت بخش خصوصی برای حل بحران مالی اروپا شد

حمله به نوه دیکتاتور سابق ایتالیا؛ السساندرا موسولینی: پیام‌های همبستگی زیادی دریافت کردم