شمار جان‌باختگان سیل در شمال ترکیه به ۷۷ نفر افزایش یافت

Turkey Floods
Turkey Floods Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بارش شدید باران در سواحل شمالی دریای سیاه در هفته گذشته ۱۵۰۰ نفر را نیز مجبور به تخلیه خانه‌ها در خاک روسیه کرد.

آگهی

شمار قربانیان سیل در استان‌های شمالی و غربی ترکیه به ۷۷ نفر افزایش یافت و از سرنوشت دهها تن دیگر نیز همچنان خبری در دست نیست.

آسوشیتدپرس روز دوشنبه به نقل از مرکز حوادث اضطراری ترکیه اعلام کرد که دست‌کم ۶۲ نفر در استان کاستامونو، ۱۴ نفر در سینوپ و یک نفر در بارتین کشته شده‌اند.

این سیل سهمگین که از سه‌شنبه گذشته ۱۰ اوت در پی بارش باران‌های سنگین استان‌های شمالی این کشور در ساحل دریای سیاه را درنوردیده، ویرانی‌های بسیاری نیز برجای گذاشته و با خراب کردن پل‌ها و جاده‌ها، دسترسی به بسیاری از مناطق را غیرممکن کرده است.

حدود ۴۰ روستا همچنان بدون برق هستند و به گفته مرکز حوادث اضطراری ترکیه، حدود ۸ هزار نفر از پرسنل امداد با پشتیبانی ۲۰ سگ نجات در تلاش‌ برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه و یافتن نشانی از ناپدیدشدگان هستند.

در پی جاری شدن سیل حدود ۲۴۰۰ نفر از سراسر این منطقه تخلیه و تعداد زیادی از آنها با هلیکوپتر به محل امن منتقل شدند. بسیاری از آسیب دیدگان نیز به طور موقت در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان داده شده‌اند.

بارش شدید باران در سواحل شمالی دریای سیاه در هفته گذشته ۱۵۰۰ نفر را نیز مجبور به تخلیه خانه‌ها در خاک روسیه کرد.

نیروهای امداد ترکیه در حالی با پیامدهای این سیل شدید روبه‌رو شدند که در مناطق جنوبی این کشور نیز با آتش سوزی‌های گستردۀ جنگل‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند.

دانشمندان معتقدند تغییرات آب و هوایی ناشی از استفاده گسترده از سوخت‌های فسیلی از جمله نفت و گاز و ذغال سنگ باعث وقوع حوادث شدیدتری در آینده مانند موج گرما، خشکسالی، آتش سوزی، سیل و طوفان خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل مکزیک باعث مرگ ۱۷ بیمار بستری در بیمارستان شد

سیل در ایالت تنسی آمریکا، دست‌کم ۲۲ قربانی گرفت

دست‌کم ۶ کشته در جریان آتش سوزی جنگل‌ها در جنوب ترکیه