روز باخت ایران در المپیک توکیو؛ حسن یزدانی شکست خورد و نقره گرفت

حسن یزدانی در فینال کشتی آزاد مغلوب دیوید تیلر آمریکایی شد
حسن یزدانی در فینال کشتی آزاد مغلوب دیوید تیلر آمریکایی شد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ورزشکاران ایرانی با پذیرش شکست‌های متوالی از دور رقابت‌ها کنار رفتند و تنها حسن یزدانی بود که با پذیرش شکست در مقابل رقیب آمریکایی به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت.

آگهی

چهاردهمین روز بازی‌های المپیک برای کاروان ایران ناامیدکننده به پایان رسید و ورزشکاران ایرانی با پذیرش شکست‌های متوالی تنها به یک مدال نقره حسن یزدانی بسنده کردند.

روز چهارشنبه در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد، حسن یزدانی امید اول کاروان ورزشی ایران در دیدار پایانی مغلوب رقیب قدرتمند آمریکایی خود شد.

یزدانی در این مسابقه در مقابل دیوید تیلر رقابت نزدیک و نفسگیری را دنبال کرد و در حالیکه تا ۱۸ ثانیه مانده به پایان مسابقه با نتیجه ۳-۲ از رقیب خود پیش بود، خاک شد و دو امتیاز از دست داد. در نهایت این دیدار با همان نتیجه ۴-۳ به سود تیلر به پایان رسید و یزدانی نتوانست از طلای خود در المپیک ریو ۲۰۱۶ دفاع کند.

یزدانی پیشتر دو بار با این کشتی‌گیر آمریکایی رو به رو شده بود و هر دو بار مغلوب تیلر شده بود. با کسب مدال نقره توسط یزدانی کاروان ورزشی ایران مجموع مدال‌های خود را به ۲ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز رساند و در مجموع در جایگاه بیست و هفتم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از مسابقه یزدانی، رضا اطری که روز گذشته با شکست در مقابل رقیب روس به دیدار رده‌بندی راه یافته بود، در مقابل رقیب دیگری از آمریکا قرار گرفت که در دیداری تقریبا یک‌طرفه مسابقه را به حریف خود واگذار کرد. با این شکست اطری هم از دستیابی به مدال برنز بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ باز ماند.

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، امیرحسین زارع توانست به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد اما این کشتی‌گیر هم با شکست در مقابل رقیب خود نتوانست به فینال فوق سنگین کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یابد. امیرحسین زارع فردا برای کسب مدال برنز بار دیگر به روی تشک خواهد رفت.

دیگر نماینده ایران در کشتی آزاد مصطفی حسین‌خوانی در وزن ۷۴ کیلوگرم بود که در همان رقابت نخست با نتیجه ۴-۱ مغلوب کشتی‌گیر آمریکایی شد. با شکست این کشتی‌گیر آمریکایی در مرحله بعد، حسین‌خوانی از دور مسابقات کنار رفت و راهی هم در جدول شانس مجدد پیدا نکرد.

شکست‌های کاروان ورزشی ایران اما به اینجا ختم نشد و پیش از برگزاری مسابقات کشتی، سارا بهمنیار در رشته کاراته با وجود اینکه در دیدار نخست خود توانسته بود حریف قدرتمند خود از کشور ترکیه را شکست دهد، در دو دیدار بعدی مغلوب کاراته‌کاهایی از بلغارستان و چین تایپه شد تا او هم در همان مرحله مقدماتی از دور رقابت‌ها کنار رود.

روز پنجشنبه امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد این شانس را دارد که یک مدال برنز دیگر به کاروان ورزشی ایران اضافه کند.

همچنین مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد به روی تشک می‌رود. دیگر نماینده ایران در کشتی، محمدحسین محمدیان، پسر عسکری محمدیان، دارنده دو مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ است که باید در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان برود. محمدیان سال ۱۳۹۴ به دلیل دوپینگ از سوی اتحادیه بین‌المللی کشتی به مدت ۴ سال از حضور در مسابقات کشتی محروم شد. او حالا پس از گذراندن دوران طولانی محرومیت، در نخستین رقابت المپیکی خود به میدان خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی شد؛ عموزاد دومین مدال طلا را به گردن انداخت

حسن یزدانی با شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی به مدال نقره جهان دست یافت

کشتی فرنگی ایران در المپیک شروعی ناامیدکننده داشت