بهار اقتصادی اروپا؛ منطقه پولی یورو با رشد ۲ درصدی از رکود خارج شد

نمایی از شهر فرانکفورت، مرکز مالی و اقتصادی آلمان
نمایی از شهر فرانکفورت، مرکز مالی و اقتصادی آلمان Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملکرد اقتصادی ۱۹ کشور عضو حوزه پولی یورو از آمریکا و چین در سه ماهه دوم سال جاری بهتر بود. ایالات متحده و چین در این بازه زمانی به ترتیب ۱.۶ و ۱.۳ درصد رشد اقتصادی داشتند.

آگهی

یورواستات، اداره آمار کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد کشورهای حوزه یورو در سه ماهه دوم سال جاری رشدی دو درصدی را تجربه کرده است.

به این ترتیب عملکرد اقتصادی ۱۹ کشور عضو حوزه پولی یورو از آمریکا و چین در سه ماهه دوم سال (بهار ۲۰۲۰) بهتر بود. ایالات متحده و چین در این بازه زمانی به ترتیب ۱.۶ و ۱.۳ درصد رشد اقتصادی داشتند.

رشد اقتصادی دو درصدی در حوزه یورو که با کاهش میزان بیکاری همراه بود فراتر از پیش بینی ها است. دلایل اصلی خروج کشورهای حوزه یورو از رکود اقتصادی پیشرفت در روند واکسیناسیون علیه بیماری همه گیر «کووید ۱۹» و کاهش تدریجی محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع این بیماری است. با این حال اقتصاد اروپا همچنان سه درصد کوچکتر از وضعیت خود پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمیسیون اتحادیه اروپا پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی طی سه ماهه پایانی سال جاری به سطح خود پیش از همه گیری «کووید ۱۹» برسد. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی در برخی از کشورهای جنوبی قاره اروپا به دلیل بحران در صنعت گردشگری شان تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان خود پیش از آغاز بحران همه گیری ویروس کرونا نخواهد رسید.

تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده آمریکا و چین سطح خود پیش از آغاز همه گیری کرونا را به ترتیب طی بهار سال جاری و پایان سال ۲۰۲۰ بازیافته بود. بنا به آخرین پیش بینی های صندوق بین المللی پول کشورهای آمریکا و چین در سال جاری به ترتیب رشد هفت و ۸.۱ درصدی را تجربه خواهند کرد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا طی سال جاری با وجود طرح محرک اقتصادی، سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و فناوری های نوین از ۴.۶ درصد فراتر نخواهد رفت.

بنا به آمار منتشرشده از سوی یورواستات نرخ بیکاری در حوزه یورو از هشت درصد در ماه مه به ۷.۷ درصد در ماه ژوئن کاهش یافت. در مقابل میزان تورم از ۱.۹ درصد در ماه ژوئن به ۲.۲ درصد در ماه ژوئیه رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت بالاترین نرخ رشد قیمت مسکن در اتحادیه اروپا طی ۱۳ سال گذشته؛ کدام کشورها رکورددار شدند؟

جریمه ۸۷۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای خودروسازان آلمان

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟