دادگاهی در آلمان حق زنان برای شرکت در مسابقات ماهیگیری ممینگن را برسمیت شناخت

رقابت روز ماهیگیران در یکی از شهرهای ایالت بایرن آأمان
رقابت روز ماهیگیران در یکی از شهرهای ایالت بایرن آأمان Copyright Karl-Josef Hildenbrand/AP
Copyright Karl-Josef Hildenbrand/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اساسنامه شرکت در این رقابت که در سال ۱۹۳۱ تنظیم شده بود می‌گوید تنها مردانی که حداقل پنج سال در این شهر زندگی‌ کرده‌اند مجاز به شرکت در این مسابقه برای حفظ سنت چند صد ساله هستند.

آگهی

یک دادگاه آلمان حکم داد که نمی‌توان زنان را از یک مراسم سنتی ماهیگیری در ایالت بایرن (باواریا) کنار گذاشت.

ماهیگیران در شهر ممینگن سالانه برای گرفتن بزرگترین ماهی رودخانه در روز ماهیگیران (Fischertag) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اساسنامه شرکت در این رقابت که در سال ۱۹۳۱ تنظیم شده بود می‌گوید تنها مردانی که حداقل پنج سال در این شهر زندگی‌ کرده‌اند مجاز به شرکت در این مسابقه برای حفظ سنت چند صد ساله هستند.

اما دادگاه ایالتی حکم داده است که گروه برگزار کننده این رویدان باید به زنان اجازه شرکت در این رقابت را بدهد. این رای پس از شکایت در دادگاه منطقه‌ای صادر شد.

قضات گفتند که اهداف اعلام شده این رویداد برای خدمت به تاریخ، فرهنگ و حفاظت از محیط زیست محلی، رفتار نابرابر با افراد جامعه را توجیه نمی‌کند.

قضات روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) درخواست تجدیدنظر سازمان دهندگان روز ماهیگیران را رد کردند. با این حال این افراد اعلام کردند ممکن است به دادگاه فدرال شکایت کنند.

ماه گذشته هر دو طرف پیشنهاد قاضی دادگاه مبنی بر رسیدن به توافق خارج از دادگاه را رد کردند. برگزارکنندگان استدلال کرده بودند که اکثر نمایندگان آن‌ها باید تا کنون به توافق و مصالحه  می رسیدند این در حالیست که پیش از آن دو بار حضور زنان در این رویداد رد کرده بودند.

روز ماهیگیران در اواخر تابستان در شهر ممینگن برگزار می‌شود و مردم برای گرفتن بزرگترین ماهی قزل آلا به رودخانه شهر می‌پرند و در نهایت تاج پادشاه ماهیگیران به برنده داده می‌شود. گفته می‌شود این سنت به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

جنبش «زن، زندگی، آزادی» برنده جایزه مطبوعات اروپا در سال ۲۰۲۳ شد