واکنش پینک به جریمه تیم نروژ برای نپوشیدن بیکینی: افتخار می‌کنم به قوانین جنسیت‌زده اعتراض کردید

واکنش پینک به جریمه تیم زنان هندبال نروژ
واکنش پینک به جریمه تیم زنان هندبال نروژ Copyright فدراسیون هندبال نروژ و آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پینک، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی پیشنهاد پرداخت جریمه تیم هندبال ساحلی زنان نروژ را پس از پوشیدن شورت ورزشی به جای پایین تنه بیکینی داد.

آگهی

پینک، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی پیشنهاد پرداخت جریمه تیم هندبال ساحلی زنان نروژ را پس از پوشیدن شورت ورزشی به جای پایین تنه بیکینی داد.

تیم زنان هندبال ساحلی نروژ هفته گذشته به دلیل نقض قوانین از سوی کمیته انضباطی فدراسیون هندبال اروپا، ۱۵۰۰ یورو جریمه شد.

پینک که برنده سه جایزه گرمی است در توییتی نوشت که به بازیکنان نروژ به‌خاطر اعتراض به قوانین «بسیار جنسیت زده» افتخار می‌کند.

طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی هندبال، بازیکنان زن باید از «پایین تنه‌های بیکینی» استفاده کنند.

اما بازیکنان تیم هندبال ساحلی نروژ در مسابقه هفته گذشته خود به جای قسمت پایین تنه بیکینی از شورت ورزشی استفاده کرده بودند. تیم هندبال ساحلی زنان نروژ با پذیرش شکست در مقابل اسپانیا از کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی اروپا که در بلغارستان برگزار شد باز ماند.

پینک در توییت خود نوشت که فدراسیون هندبال اروپا باید به دلیل جنسیت‌زدگی جریمه شود. وی افزود: «خوش به‌حال شما. من خوشحال خواهم شد که جریمه شما را پرداخت کنم.»

توییت پینک

اعلام این جریمه از سوی فدراسیون هندبال اروپا در روزهای اخیر واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این فدراسیون هر یک از بازیکنان را ۱۵۰ یورو جریمه کرد که در کل رقم ۱۵۰۰ یورو می‌شود.

از سوی دیگر فدراسیون هندبال نروژ قول داد که در کنار ورزشکاران خود باشد و تغییر در قوانین «منسوخ‌شده» لباس را پیگیری کند.

این نهاد در توییتی نوشت: «ما به این دختران بسیار افتخار می‌کنیم که در مسابقات قهرمانی اروپا صدای خود را بلند کردند و گفتند دیگر کافی است.»

فدراسیون هندبال نروژ تاکید کرد تا زمانیکه بازیکنان بتوانند با لباسی که راحت هستند بازی کنند تلاش خواهد کرد. 

تیم هندبال نروژ در یک مطلب اینستاگرامی نیز نوشت: «بسیار متشکریم برای همه حمایت‌ها. ما واقعا از تمام عشقی که دریافت کرده‌ایم قدردانی می‌کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده جنجالی مصطفی حسن در نروژ؛ دادگاه حکم اخراج جوان ۱۸ ساله را باطل کرد

اسکی با مایو و بیکینی در روسیه

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد