بریتانیا؛ یک چهره راست افراطی به پرداخت صدهزار پوند به جوان سوری محکوم شد

تظاهرات راست افراطی
تظاهرات راست افراطی Copyright Manu Fernandez/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Manu Fernandez/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تامی رابینسون یکی از چهره های مشهور راست افراطی بریتانیا که در سال ۲۰۱۸ اتهاماتی واهی علیه یک جوان سوری مطرح کرده بود، به پرداخت ۱۰۰ هزار پوند جریمه به یک جوان سوری محکوم شد.

آگهی

استیون یاکسلی-لنون ، معروف به تامی رابینسون، یکی از چهره های راست افراطی بریتانیا متهم به پرداخت ۱۰۰ هزار پوند به یک جوان سوری شد.

در سال ۲۰۱۸، آقای رابینسون جمال حجازی، ۱۵ ساله، را در «فیس بوک» به حمله به گروهی دختر بریتانیایی متهم کرده بود.

تامی رابینسون در پاسخ به ویدئویی از حمله و آزار فیزیکی جمال حجازی توسط هم مدرسه ای هایش در هادرسفیلد، یورک شایر غربی، دو ویدئو منتشر کرد که در آن تاکید می کرد «این نوجوان سوری به دختران بریتانیایی حمله کرده است.»

این دو ویدئو به ترتیب ۹۵۰ هزار بار و ۲۵ هزار بار به اشتراک گذاشته شدند. با این حال تامی رابینسون هیچ گاه موفق نشد ادعای خود مبنی بر حمله آقای حجازی به دختران بریتانیایی را ثابت کند.

بدین ترتیب سه سال پس از انتشار این ویدئوها دادگاهی در لندن ضمن محکوم کردن تامی رابینسون وی را محکوم کرد که به طرز «ناخوشایندی در اثبات ادعاهایش پس از سه سال ناکام مانده است.»

بدین ترتیب به جز پرداخت غرامت ۱۰۰ هزار پوندی، این چهره راست افراطی باید تمام هزینه های وکلای جمال حجازی را نیز پرداخت کند. وکلای این جوان سوری می گویند اتهامات تامی رابینسون جان جمال حجازی را به خطر انداخته بود او «حتی برای رفتن به مغازه های محلی مورد آزار های کلامی» قرار می گرفت.

جمال حجازی در اکتبر سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه اسکان مجدد پناهجویان سوری توسط دولت بریتانیا به همراه خانواده اش به این کشور مهاجرت کرد.

برخی از گروه های راست افراطی بریتانیایی با حمایت از تامی رابینسون اعلام کردند که هزینه جریمه های او را تامین خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات همزمان هواداران گروه راست افراطی «نسل هویت‌خواه» و آنتی‌فا در پاریس

کارزار رهبر راست افراطی فرانسه علیه مهاجران: «پیمان مهاجرتی اروپا خودکشی است»

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟