آمریکا: هیچ مدرکی که نشان دهد اشیاء پرندۀ مرموز متعلق به فرازمینی‌ها است، یافت نشد

UFOs Investigation
UFOs Investigation Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده بیش از هر چیز از این موضوع نگران هستند که این پدیده‌های مرموز به گونه‌ای با چین و روسیه در ارتباط باشند.

آگهی

هیچ مدرکی وجود ندارد که تایید کند پدیده‌های هوایی غیرقابل توجیهی که در سال‌های اخیر بارها توسط خلبانان ارتش ایالات متحده مشاهده شده، مربوط به موجودات فرازمینی است. این نتیجه تحقیقات مقامات اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا دربارۀ این پدیده‌های مرموز بود؛ با این وجود این مقامات هنوز نمی‌توانند دلیل وجود این اشیاء پرندۀ اسرار آمیز در هوا را توضیح دهند.

پنتاگون حدود یک سال پیش از این در اوت ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که در حال ایجاد کارگروه جدید تحت مدیریت نیروی دریایی ایالات متحده برای تحقیق درباره اشیای پرنده ناشناس یا بطور اختصار «یوفوها» است.

رزونامه نیویورک تایمز ایالات متحده که چکیدۀ نتایج این تحقیقات را به نقل از منابع آگاه منتشر کرده، به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌نویسد آنچه روشن و قابل تایید است اینکه این اشیاء پرندۀ غیرمعمول، بخشی از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته و مخفی پنتاگون نیستند.

با این وجود، حتی با بررسی اسناد مربوط به بیش از ۲۰ شیء پرنده ناشناس که طی دو دهه گذشته گزارش شده، هنوز نمی‌توان توضیحی برای وجود آنها و حرکات اسرارآمیزشان از جمله سرعت غیرمعمول، تغییر مسیرهای ناگهانی و توانایی عجیبشان در ناپدید شدن‌ داشت.

این مقامات که به شرط ناشناس ماندن با نیویورک تایمز صحبت کرده‌اند، می‌گویند که اگرچه به دلیل نبود مدارک روشن نمی‌توان تایید کرد که یک فناوری فرازمینی‌ در پشت این پدیده‌ها است، اما نمی‌توان آن را نیز به‌طور کامل رد کرد.

مقامات اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده بیش از هر چیز از این موضوع نگران هستند که این پدیده‌های مرموز به گونه‌ای با چین و روسیه در ارتباط باشند.

انتظار می‌رود گزارش این تحقیقات تا ۲۵ ژوئن در اختیار کنگره آمریکا قرار گیرد؛ با این وجود در این گزارش بخش‌های کاملا محرمانه‌ای نیز وجود دارد که بار دیگر شایعات را درباره اسرار پشت پردۀ این فناوری‌های ناشناس تقویت می‌کند.

یک سال پیش از این پنتاگون سه ویدئو منتشر کرد که توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا تهیه شده بود و در این ویدئوها اشیائی پرنده در هوا دیده می‌شد. یکی از این ویدئوها که تا سال گذشته در بخش اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده بودند، در نوامبر ۲۰۰۴ و دو ویدئوی دیگر در ژانویه ۲۰۱۵ میلادی گرفته شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم تحت هدایت استاد دانشگاه هاروارد در جستجوی یافتن بشقاب‌پرنده‌ها و تمدن‌های بیگانه

پنتاگون ویدئوهای محرمانه از پرواز بشقاب پرنده‌ها را منتشر کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اجبار مالک چینی به واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد