یک ماه تا زمان برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۱؛ بازگشت دوباره تماشاگران

مسابقات یورو ۲۰۲۱ در ایتالیا و شهر رم آغاز خواهد شد
مسابقات یورو ۲۰۲۱ در ایتالیا و شهر رم آغاز خواهد شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسابقات یورو ۲۰۲۱ بعد از یک سال تاخیر قرار است از ۱۱ ژوئن به مدت یک ماه در ۱۱ ورزشگاه بزرگ اروپایی در سراسر قاره سبز برگزار شود.

آگهی

مسابقات یورو ۲۰۲۰ که سال گذشته به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد قرار است حدود یک ماه دیگر در رم و با دیدار تیم‌های ایتالیا و ترکیه آغاز شود، اما بحران سلامت همچنان بر سر این تورنمنت که برای نخستین بار در ۱۱ کشور اروپایی برگزار می‌شود سایه افکنده است.

از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئيه تیم‌های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۱ در ۱۱ کشور مختلف اروپایی با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا تکلیف قهرمان جدید اروپا مشخص شود.

با این حال فعلا تمرکز یوفا روی برگزاری دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا است که قرار است در استانبول و بین دو تیم انگلیسی چلسی و منچستر سیتی برگزار شود.

مسئولان یوفا می‌گویند آماده برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۱ هستند و با کشورهای میزبان این تورنمنت در هماهنگی کامل به سر می‌برند.

پیش از این قرار بود این مسابقات در ۱۲ کشور برگزار شود و ایرلند جنوبی هم جزو میزبانان این تورنمنت بود اما بعد از آنکه مقام‌های محلی از ارائه تضمین برای حضور حداقلی تماشاگران در مسابقات خودداری کردند، در ماه آوریل تصمیم گرفته شد که ایرلند از لیست میزبان‌ها کنار گذاشته شود.

این مسابقات در حالی به شکل غیرمتمرکز برگزار خواهد شد که تا کنون این رقابت‌ها همواره در یک کشور مشخص یا نهایتا با میزبانی دو کشور به انجام رسیده است. ایده جدید یوفا برای برگزاری بازی‌ها در کشورهای مختلف اروپایی انتقادات زیادی را نیز به همراه داشته است.

یوفا اعلام کرده اجازه خواهد داد پس از مدتی بیش از یکسال، هواداران وارد ورزشگاه‌ها شوند و رقابت ۲۴ تیم برای قهرمانی اروپا را از نزدیک تماشا کنند.

تعداد هواداران در ورزشگاه‌های مختلف متفاوت است. همه ورزشگاه‌ها قرار است بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را به هواداران اختصاص دهند به جز استثنایی به نام مونیخ. مسئولان این شهر گفته‌اند هدفشان این است که به دست‌کم ۱۴ هزار و ۵۰۰ هوادار اجازه دهند در ورزشگاه آلیانز آرنا حضور داشته باشند با این حال دیتر ریتر، شهردار این شهر در ماه آوریل اعلام کرد که هیچ قول یا تضمینی برای اینکه اجازه ورود تماشاگران به استادیوم را بدهد نداده است.

در مقابل مقامات بوداپست، پایتخت مجارستان می‌گویند تمام ۶۱ هزار نفر ظرفیت ورزشگاه پوشکاش آرنا می‌توانند پس از عبور از محدودیت‌ها و کنترل‌های سفت و سخت وارد ورزشگاه شوند و مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.

با این حال همچنان مشکلات زیادی بر سر ورود هواداران و تماشای مسابقات وجود دارد. هیچ معافیتی برای هوادارانی که بلیت مسابقات را خریداری کرده‌اند در نظر گرفته نشده است. به این معنا که کسانی که برای تماشای مسابقه‌ای به کشور دیگر سفر می‌کنند باید در کشور مقصد به مقررات قرنطینه‌ای احترام بگذارند و چه بسا اساسا نتوانند با وجود داشتن بلیت برای تماشای مسابقه وارد استادیوم شوند.

پرتغال که در آخرین دور برگزاری مسابقات یورو موفق شد در کشور فرانسه با شکست میزبان قهرمان شود یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در دور جدید هم محسوب می‌شود. این در حالیست که فرانسه حالا عنوان قهرمانی جهان را نیز با خود به یدک می‌کشد و تمام تیم‌ها از رقابت با خروس‌های فرانسوی هراس دارند.

از سوی دیگر لاجوردی پوشان ایتالیا با رهبری روبرتو مانچینی در مسابقات مقدماتی یورو و جام جهانی شگفت‌انگیز ظاهر شده‌اند و جوانان ایتالیایی می‌توانند بار دیگر آتوزوری را به شکوه بازگردانند.

رقیب سنتی ایتالیایی‌ها یعنی آلمان در ماه‌های اخیر روزگار خوشی نداشته و شکست‌های پیاپی آنها تا حدی ادامه داشته و ژرمن‌ها در ماه آوریل حتی در خانه مغلوب مقدونیه شدند.

انگلستان و بازیکنان جوان این تیم به همراه ستارگان اسپانیا و البته غول‌های بلژیکی از دیگر مدعیانی هستند که برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات یورو ۲۰۲۱ با دیگر رقبای اروپایی خواهند جنگید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این مسابقات که باز هم با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود با دیدار تیم‌های ایتالیا و ترکیه در ورزشگاه المپیکوی شهر رم افتتاح می‌شود و در نهایت شب ۱۱ ژوئيه ورزشگاه باشکوه ومبلی شاهد مراسم تاجگذاری پادشاه جدید فوتبال اروپا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شب دوم یورو ۲۰۲۰؛ بلژیک با درخشش لوکاکو برد؛ ولز و سوئيس مساوی کردند

مخالفت شدید شرکت کنندگان در کنگره سالانه یوفا با طرح سوپرلیگ اروپا

پرز: با سوپرلیگ فوتبال را نجات می‌دهیم؛ یوفا: این تف کردن به صورت فوتبال است