دست‌کم ۸ نفر در آتش‌سوزی مهمانسرای غیرقانونی در پایتخت استونی کشته شدند

محل آتش‌سوزی در شهر ریگا
محل آتش‌سوزی در شهر ریگا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون رئیس پلیس لتونی به رسانه‌های این کشور گفت برخی از اجساد به شدت سوخته‌اند و برای تایید هویت نیاز به آزمایش دی‌ان‌ای است.

آگهی

پلیس لتونی اعلام کرد هشت نفر از جمله اتباع خارجی در آتش‌سوزی یک مهمانسرای غیرقانونی در مرکز شهر ریگا، پایتخت جان باختند.

آتش‌نشانان و امدادگران گفتند که حوالی ساعت پنج صبح روز چهارشنبه ۲۸ آوریل (هشت اردیبهشت) از آتش‌سوزی در مرکز شهر ریگا مطلع شدند.

وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند مشاهده کردند که طبقه ششم و سقف ساختمان در حال سوختن است. آن‌ها با اجساد هشت نفر روبرو شدند و ۲۴ نفر دیگر را از محل تخلیه کردند.

در این حادثه دست‌کم ۹ نفر زخمی شده‌اند که شش نفر آن‌ها به دلیل سوختگی شدید و استنشاق دود در بیمارستان بستری شده‌اند.

توییتی که لحظه آتش‌سوزی را نشان می‌دهد

مقامات لتونی گفتند که این ساختمان دولتی ظاهرا یک مهمانسرای غیرقانونی را در خود جای داده است و اخیرا در داخل آن بازسازی‌های غیرمجاز انجام شده است. آن‌ها تاکید کردند که این آپارتمان فاقد ایمنی لازم در برابر آتش‌سوزی بود.

مارتینس استاکیس، شهردار ریگا به خبرنگاران گفت که برخی از قربانیان خارجی بودند. وی در توییتی افزود: «ساختمان سوخته تحت کنترل خارجی‌ها به احتمال زیاد دانشجویان خارجی بود که از خدمات هاستل [خوابگاه یا مهمانسرا] استفاده می‌کردند.»

معاون رئیس پلیس لتونی به رسانه‌های این کشور گفت برخی از اجساد به شدت سوخته‌اند و برای تایید هویت نیاز به آزمایش دی‌ان‌ای است.

این ساختمان در مرکز تجاری ریگا نزدیک ایستگاه‌های اصلی اتوبوس و راه‌آهن شهری واقع شده است.

شورای شهر ریگا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان و کسانی است که در این مهمانسرا بودند و هم اکنون جایی برای اقامت ندارند.

هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در شوک آتش‌سوزی در بیمارستان ابن‌الخطیب؛ شمار قربانیان به ۸۲ نفر رسید

جراحان روس عمل قلب باز را با وجود آتش‌سوزی در بیمارستان به پایان رساندند

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت