سوپرگل استثنایی به چلسی؛ طارمی برنده جایزه بهترین گل سال می‌شود؟

مهدی طارمی
مهدی طارمی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیچی برگردان فوق‌العاده مهدی طارمی در دقیقه ۹۳ دروازه چلسی را باز کرد اما این برای صعود آبی و سفید پوشان شهر پورتو به جمع چهار تیم برتر اروپا کافی نبود.

آگهی

قیچی برگردان استثنایی مهدی طارمی هم نتوانست پورتو را به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا برساند.

در دور برگشت بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال پورتوی پرتغال در شهر سویا اسپانیا به مصاف چلسی انگلستان رفت.

به دلیل شیوع ویروس کرونا هر دو مسابقه رفت و برگشت در اسپانیا برگزار شد. آبی پوشان شهر لندن در دیدار رفت موفق شده بودند با پیروزی ۲-۰ اندوخته‌ای مطمئن برای خود به جا بگذارند و با اطمینان خاطر بیشتری پا به بازی برگشت گذاشتند.

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو در تصمیمی نسبتا غیرقابل پیش‌بینی مهدی طارمی را در فهرست ابتدایی خود برای این مسابقه قرار نداد. طارمی که دیدار رفت را به دلیل اخراج در مسابقه برگشت با یونتوس از دست داده بود، این بار مجبور شد نمایش هم‌بازی‌های خود را از روی نیمکت دنبال کند.

اما بالاخره در دقیقه ۶۳ بازیکن شماره ۹ پورتو به بازی آمد تا گره از کار این مسابقه بگشاید. مهاجم پیشین پرسپولیس در دقیقه ۹۳ زهر خود را ریخت و با یک قیچی برگردان استثنایی توانست دروازه ادوارد مندی را بگشاید.

اما گل طارمی بسیار دیر به ثمر رسید و دیگر فرصتی برای گل دوم باقی نماند و بازی با همان نتیجه ۱-۰ به سود پورتو به پایان رسید.

با توجه به نتیجه رفت، چلسی در مجموع دو دیدار توانست با حساب ۲-۱ پورتو را حذف و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

با این حال ضربه فوق‌العاده مهاجم بوشهری تیم ملی ایران آنقدر هنرمندانه بود که بسیاری از کارشناسان از همین حالا جایزه فرانس پوشکاش که زیباترین گل سال تعلیق می‌گیرد را برای او کنار گذاشتند.

صفحه اینستاگرام ۳ ۳ ۴ که به صورت تخصصی به موضوعات مرتبط با فوتبال می‌پردازد بلافاصله پس از به ثمر رسیدن گل طارمی، پوستری از او طراحی کرد و با کپپشن «جایزه پوشکاش؟» به اشتراک گذاشت.

صفحه رسمی توییتر و اینستاگرام لیگ قهرمانان اروپا هم در چندین پست ضمن تقدیر از گل طارمی، آن‌را گلی فراموش نشدنی خواند.

با این گل مهدی طارمی به نخستین فوتبالیست ایرانی تبدیل شد که توانسته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. ضمن اینکه طارمی پس از علی دایی و علیرضا جهانبخش سومین ایرانی است که باز کردن دروازه آبی‌پوشان شهر لندن را تجربه می‌کند.

طارمی و هم‌بازیانش حالا حسرت عدم راهیابی به جمع چهار تیم برتر اروپا را با خود به همراه خواهند داشت اما احتمال کسی به این زودی‌ها گل استثنایی شماره ۹ تیم فوتبال پورتوی پرتغال را از یاد نخواهد برد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طارمی در آستانه دریافت جایزه پوشکاش؛ گل مهاجم پورتو به چلسی به فهرست نهایی گل برتر سال فیفا راه یافت

طارمی گل زد، اخراج شد و از هواداران پورتو عذرخواهی کرد

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود