ویروس انگلیسی به قم رسید؛ صعود مرگ روزانه کرونا در ایران به اوج یک ماه گذشته

کرونا در ایران
کرونا در ایران Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با ادامه «خیز سنگین» کرونا در استان خوزستان، دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و اصفهان روز پنجشنبه از ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به این دو شهر خبر دادند.

آگهی

همزمان با ادامه «خیز سنگین» کرونا در استان خوزستان، دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و اصفهان روز پنجشنبه از ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به این دو شهر خبر دادند.

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و اصفهان اعلام کردند که تست کرونای ۲ تَن در قم و ۲ نفر در اصفهان نشان داده که آنها به ویروس «کرونای جهش‌یافته» یا همان «کرونای انگلیسی» مبتلا شده‌اند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران نیز با تایید این خبر که ویروس جهش یافته انگلیسی افزون بر استان خوزستان در بسیاری از استان‌های کشور شیوع پیدا کرده، گفت که شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس قرار دارند و کماکان با «خیز سنگین» بیماری در استان خوزستان مواجه هستیم.

در همین حال، تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور نیروی انتظامی ایران اعلام کرد که سفر به استان خوزستان و خروج از آن دارای محدودیت کامل شده و همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و نیز شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم نیز ممنوع شده است.

مطابق اعلام وزارت بهداشت ایران، طی شبانه روز گذشته ۸ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده که ۶۸۷ نفر از آنها به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند و همچنان ۳ هزارو ۷۱۲ تن دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ایران بستری هستند. در همین مدت ۹۴ نفر از بیماران حاد نیز جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین سطح مرگ و میر روزانه کرونا در ایران در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد با کرونا؛ از ممنوعیت ورود مسافران ۳۲ کشور به ایران تا بستری شدن امیرحسین صادقی و بیژن مرتضوی

تشخیص دقیق‌تر و سریع‌تر کرونا؛ موفقیت آزمایش‌های اولیه با استفاده از پادتن شتر

کارزار واکسیناسیون کرونا در افغانستان رسما آغاز شد