رهبران گروه مسیحی افراطی آفریقای مرکزی در دیوان کیفری بین‌المللی محاکمه می‌شوند

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

متهمان این پرونده باید در خصوص مواردی چون شکنجه، قتل و تجاوز علیه جمعیت مسلمانان کشور جمهوری آفریقای مرکزی در دادگاه پاسخگو باشند.

آگهی

رهبران یک گروه شبه نظامی مسیحی که به مسلمانان کشور آفریقای مرکزی حمله می‌کردند در دیوان کیفری بین‌المللی محاکمه می‌شوند.

دو مرد ۵۳ و ۴۶ ساله که رهبری این گروه را بر عهده داشتند به جرایم جنگی همچون قتل، تجاوز، آزار و شکنجه متهم شده‌اند.

دادستان‌ها می‌گویند پاتریس ادوارد انگایسونا که یکی از مدیران ارشد فوتبال در قاره آفریقا و یکی از رهبران گروه موسوم به شبه‌نظامیان «ضد بالاکا» بوده است. این گروه شبه نظامی افراط‌گرای مسیحی در سال ۲۰۱۳ و پس از به قدرت رسیدن میشل جوتودیا در جمهوری آفریقای مرکزی شکل گرفت.

آلفرد یکاتوم، ملقب به رمبو، دیگر متهم این پرونده است که باید از خود در دادگاه دفاع کند.

یک کمیسیون تحقیق مربوط به سازمان ملل می‌گوید یکاتوم و سه هزار شبه نظامی مسلح تحت نظر او در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اقداماتی چون شکنجه، قتل، تجاوز و امثالهم را علیه جمعیت مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی به کار برده‌اند.

هر دوی این افراد با رد کردن اتهامات مدعی هستند بی‌گناهند.

آقای انگایسونا در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی در فرانسه دستگیر و بازداشت شده بود. وکیل او می‌گوید انگایسونا وقتی برای یک کار تجاری به فرانسه رفته بود از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده است.

خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی از زمان به قدرت رسیدن میشل جوتودیا در سال ۲۰۱۳ و برکناری فرانسوا بوزیزه آغاز شده است.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر و در پی خشونت‌های پساانتخاباتی در آفریقای مرکزی حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم این کشور آواره شده و به کشورهایی چون کنگو، چاد و کامرون گریخته‌اند.

ادامه اوضاع بحرانی در جمهوری آفریقای مرکزی باعث شد تا دولت این کشور در تاریخ ۶ فوریه وضعیت اضطراری را برای ۶ ماه دیگر تمدید کند.

انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی در حالی با پیروزی فوستن نوادرا به پایان رسید که مخالفان معتقند او در انتخابات تقلب کرده است. نیروهای مسلح کنترل حدود دو سوم خاک این کشور را بر عهده دارند و نگرانی‌ها از تشدید بیشتر خشونت‌ها در این کشور بی‌ثبات آفریقایی افزایش یافته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«رمبو»ی آفریقای مرکزی به دادگاه کیفری بین‌المللی مسترد شد

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی