تسلا با خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین، راه پرداخت‌ با ارز دیجیتال را هموار کرد

Ben Margot
Ben Margot Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این شرکت در بیانیه‌ای هدف از این کار را داشتن انطاف بیشتر در قبال تنوع داد و ستدها در بازار اعلام کرد.

آگهی

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در چارچوب سیاست‌های جدید سرمایه گذاری خود، ضمن خرید حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین اعلام کرد که در آینده نزدیک مشتریان محصولات این شرکت می‌توانند مبالغ معاملات را با این ارز دیجیتال نیز پرداخت کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای هدف از این کار را داشتن انطاف بیشتر در قبال تنوع داد و ستدها در بازار اعلام کرد.

بر اساس اسناد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خریداری این میزان بیت کوین باعث شد که علاوه بر افزایش ارزش سهام تسلا، ارزش بیت کوین نیز ۱۴ درصد رشد یابد که رکورد جدیدی در تاریخ نوسانات ارزش پول‌های دیجیتال محسوب می‌شود.

سه روز پیش از این نیز اضافه شدن هشتگ بیت کوین در پروفایل حساب توئیتری ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا باعث شده بود که ارزش بیت کوین به ۳۶ هزار دلار برسد.

تسلا همچنین روز دوشنبه اولین گزارش خود از سود خالص سالانه در سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد که نشان دهنده درآمد ۷۲۱ میلیون یورویی آن در سالی بوده که جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کرده است.

با این وجود تحلیلگران بازار، فروش و سود تسلا را در مقایسه با سود خودروسازان معتبری مانند تویوتا و جنرال موتورز ضعیف می‌دانند و بر چالش‌های جدی اشاره دارند که تسلا همچنان با آنها درگیر است؛ از جمله تمایل رو به افزایش خودروسازان سنتی به تولید خودروهای برقی بیشتر.

اگرچه در دو سال گذشته استفاده شرکتهای فناوری از ارزهای دیجیتال بیشتر شده اما گروه اصلی استفاده کننده از این نوع پول چندان تغییری نکرده است و همچنان افرادی که به سیستم بانکی بی‌اعتمادند و مجرمانی که به دنبال پولشویی هستند از جمله بزرگترین مشتریان ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ایلان ماسک به دلیل توئیت‌هایش درباره تسلا به زودی آغاز می‌شود

پلیس مالزی دستگاه‌های استخراج رمزارز را نابود کرد

سبقت مدیرعامل تسلا از رییس فیسبوک؛ سومین ثروتمند جهان چقدر پول دارد؟