دونالد ترامپ حزب سیاسی «میهن‌پرست» را تشکیل می‌دهد

دونالد ترامپ در آستانهٔ خروج از کاخ سفید
دونالد ترامپ در آستانهٔ خروج از کاخ سفید Copyright آسوشیتد پرس
Copyright آسوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خبر در حالی اعلام می‌شود که شماری از جمهوریخواهان از نقش دونالد ترامپ در تحریک مهاجمانی که ششم ژانویه به ساختمان کنگرهٔ آمریکا یورش بردند به‌شدت انتقاد کرده‌اند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده قصد دارد حزب سیاسی تازه‌ای به‌نام «میهن‌پرست» تشکیل دهد.

نشریهٔ وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که آقای ترامپ هفتهٔ گذشته با شماری از متحدان و همسنگران خود دربارهٔ تشکیل حزب سیاسی گفتگو و اعلام کرده است در راستای شعار سیاسی‌اش یعنی «نخست آمریکا» مایل است حزب تازه را «حزب میهن‌پرست» بنامد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که شماری از جمهوریخواهان از نقش دونالد ترامپ در تحریک مهاجمانی که در ششم ژانویه به ساختمان کنگرهٔ آمریکا یورش بردند به‌شدت انتقاد کرده‌اند.

اما آنچه سبب می‌شود جمهوریخواهان بیش از دموکرات‌ها از خبر تشکیل حزب «میهن‌پرست» نگران باشند، آن است که آرائی که به صندوق حزب احتمالی دونالد ترامپ ریخته خواهد شد، به قیمت لاغر شدن بدنهٔ رأی‌دهندهٔ جمهوریخواهان تمام خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر کارشناسان می‌گویند با حضور دو حزب کهنه‌کار و قدرتمند در عرصهٔ سیاست آمریکا تشکیل حزب سیاسی تازه برای رئیس جمهوری که با کناره‌گیری از قدرت بیش‌ازپیش به‌انزوا می‌رود، کار آسانی نیست.

گرچه تشکیل احزاب سیاسی تازه در ایالات متحده بی‌سابقه نیست اما این احزاب ثالث، باتوجه به آراء ناچیزشان، هیچگاه نتوانسته‌اند نقش تأثیرگذاری در سیاست این کشور داشته باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئوی متفاوت و تازه‌ از هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟