نیروهای دولتی گواتمالا کاروان بزرگ مهاجران هندوراسی را متفرق کردند

کاروان مهاجران هندوراسی
کاروان مهاجران هندوراسی Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مانوئل لوپز، رئیس جمهوری مکزیک نیز از ایالات متحده خواست تا اصلاحات عمده‌ای در سیاست‌ مهاجرتی خود صورت دهد.

آگهی

نیروهای دولتی گواتمالا روز دوشنبه مسیر حدود ۸ هزار مهاجر عمدتاً هندوراسی را سد کردند که حدود ۲ هزار تن از آنها پس از درگیری روز قبل با پلیس گواتمالا، شب‌هنگام در نزدیکی مرز این کشور با ال‌سالوادور چادر زده بودند.

بخش عمدهٔ این مهاجران که می‌خواهند از طریق گواتمالا به مکزیک و سپس به آمریکا بروند پس از مداخلهٔ ارتش گواتمالا به عقب بازگشته‌اند تا از راه‌های دیگری به مسیر خود ادامه دهند.

از آنجا که شماری از مهاجران این کاروان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مهاجران خواستار توقف خشونت به‌ویژه علیه زنانی شدند که در جریان درگیری با پلیس زخمی شده‌ بودند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر سخنگوی ارتش گواتمالا از اقدام نیروهای این کشور در دفاع کرده و گفته است برخورد قهری نیروها متناسب با موقعیت بوده و حق مهاجرت این افراد تا زمانی محترم است که ورودشان به کشور مطابق مقررات مهاجرت و بهداشت باشد.

طبق اعلام مقامات گواتمالا برای مهاجرانی که قصد عبور از خاک این کشور را دارند داشتن مدرک معتبر شناسایی به‌همراه نتیجهٔ منفی تست کرونا که در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته انجام شده باشد الزامی است.

از سوی دیگر آندرس مانوئل لوپز، رئیس جمهوری مکزیک از ایالات متحده خواست تا اصلاحات عمده‌ای در سیاست‌های‌ مهاجرتی خود صورت دهد. آقای لوپز گفت دربارهٔ موضوع کاروان‌های مهاجران با مقامات دولت‌ کنونی و دولت آینده آمریکا در تماس مستقیم بوده است.

رئیس جمهوری مکزیک ابراز امیدواری کرد که دولت جو بایدن اصلاحاتی را در زمینهٔ قوانین مهاجرت انجام دهد و نیز به قصد یافتن راه‌حل‌هایی برای بحران مهاجرت با مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی همکاری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رابطه تاخیر در پاسخگویی و دروغگویی؛ علم روانشناسی پاسخ می‌دهد

کاروان مهاجران هندوراسی با پلیس گواتمالا در مسیر رسیدن به آمریکا درگیر شد

کاروان جدید مهاجران هندوراسی در پی عبور از گواتمالا و رسیدن به آمریکا