آمستردام فروش ماری جوانا در کافی شاپ‌ها را به گردشگران خارجی ممنوع می‌کند

زنی در یکی از کافی شاپ های آمستردام
زنی در یکی از کافی شاپ های آمستردام Copyright Peter Dejong/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فمکه هولستما، شهردار آمستردام به شورای شهر پیشنهاد داده تا از این پس ماری جوانا در کافی شاپ‌ها به گردشگران خارجی فروخته نشود.

آگهی

آمستردام، پاستخت هلند امکان دارد بزودی برای گردشگرانی که قصد خرید ماری جوانا در کافی شاپ‌های شهر را دارند، محدودیت ایجاد کند.

فمکه هالسما، شهردار آمستردام، فرمانده پلیس این شهر و دادستان عمومی پیشنهاد کرده‌اند تا پایتخت هلند برای دست کم مدتی اجازه خرید قانونی ماری جوانا در کافی شاپ‌ها را به گردشگران را ندهد. با این وجود شهروندان هلندی با ارائه کارت ملی می توانند آزادانه و قانونی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

بزودی این موضوع در شورای شهر به بحث گذاشته خواهد شد. آزادی فروش مواد مخدر نرم چون ماری جوانا و انواع قارچ، در دهه‌های گذشته گردشگران بسیاری را جذب این شهر کرده است.

فمکه هالسما در نامه‌ای به شورای شهر نوشته است: «ما گروه‌های زیادی از جوانان را می‌بنییم كه تنها برای رفتن به کافی شاپ‌ها، به آمستردام می آیند.»‌ به گفته شهردار در پی ممنوعیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا یک سوم از کافی شاپ‌های هلند خالی شده‌اند. خانم هالسما همچنین می‌گوید تصمیم محدودیت‌های فروش ماری جوانا در احترام به درخواست‌های متعدد ساکنان آمستردام نیز هست. دلیل دیگر شهردار کوتاه کردن دست قاچاقچیان از پایتخت هلند عنوان شده است.

در فوریه سال ۲۰۲۰ شهرداری آمستردام گزارشی منتشریکرد که نشان می‌داد یک سوم گردشگران تنها برای خرید ماری جوانا به پایتخت هلند می‌آیند. بیشترین تعداد گردشگران را آلمانی‌ها  می‌دهند. پس از آنها فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: قانونی‌سازی و قرنطینه‌های کووید باعث افزایش مصرف شاهدانه شده است

تایلند با هدف تقویت صنعت کشاورزی و گردشگری کشت و مصرف ماری‌جوانا را قانونی کرد

نتایج یک نظرسنجی: اکثر فرانسوی‌ها موافق قانونی شدن استفاده از شاهدانه هستند