نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یک شهر مهم آفریقای مرکزی را از شورشیان پس گرفتند

نیروهای سازمان ملل در آفریقا
نیروهای سازمان ملل در آفریقا Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری آفریقای مرکزی و نیروهای سازمان ملل مشترکا اعلام کرده‌اند که انتخابات این کشور همچنان مطابق برنامه در روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

آگهی

نیروهای سازمان ملل کنترل بنگویی، چهارمین شهر بزرگ جمهوری آفریقای مرکزی را در اختیار گرفتند. عبدالعزیز فعال، سخنگوی نیروهای سازمان ملل در آفریقای مرکزی با اعلام این خبر گفت: «گروه‌های مسلح عقب رانده شده‌اند و ساکنان شهر در حال برگشتن به آن هستند.»

آبل ماتشیپاتا، شهردار بنگویی اعلام کرد شورشیان پاسگاه‌های پلیس و ژاندارمری و برخی خانه‌ها را غارت کرده‌اند اما خشونتی علیه شهروندان در کار نبوده است.

در حالی که تنها سه روز تا برگزاری دو انتخابات سراسری و ریاست جمهوری در این کشور باقی است، شهر بنگویی روز گذشته به‌دست شورشیان گروه «اتحاد برای صلح در آفریقای مرکزی» افتاد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه‌های مسلح حاضر در آفریقای مرکزی قریب دوسوم خاک این کشور را در اختیار دارند و گروه «اتحاد برای صلح در آفریقای مرکزی» نیز یکی از گروه‌هایی است که پیش از برگزاری انتخابات یکشنبه پیش رو در این کشور، شورش کرده‌ است. روز گذشته سه گروه مسلح دیگر نیز به شاهراه‌های ارتباطی پایتخت یورش بردند.

دولت آفریقای مرکزی چهار روز پیش اعلام کرد که فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهوری پیشین که نامزدی‌اش برای دور کنونی انتخابات پذیرفته نشده، قصد کودتا دارد.

فوستن-آرکانژ توادرا،‌ رئيس جمهوری این کشور و نیروهای سازمان ملل مشترکا‌ اعلام کرده‌اند که انتخابات این کشور همچنان مطابق برنامه در روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آفریقای مرکزی؛ فقر خدمات درمانی و بحران سوء تغذیه شدید کودکان

مرگ دست کم ۴۲ نفر در ادامه درگیری های جمهوری آفریقای مرکزی

شکایت خانواده سوری از فرانتکس؛ دادگاه اتحادیه اروپا درخواست پرداخت غرامت را رد کرد