رئیس جمهور پرتغال در داخل یک نانوایی خبر نامزدی خود در انتخابات را اعلام کرد

Paulo Duarte
Paulo Duarte Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این رئیس جمهور ۷۱ ساله که به خاطر علاقه‌اش به گرفتن عکس سلفی و پدیدار شدنش مقابل رسانه‌ها آنهم با ظاهری متفاوت با همتایانش مشهور است، خبر نامزدی خود را از داخل یکی از نانوایی‌های معروف شهر لیسبون در نزدیکی دفتر کارش اعلام کرد.

آگهی

مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهوری پرتغال سرانجام روز دوشنبه خبر نامزدی دوبارۀ خود در انتخابات پیش‌روی این کشور را اعلام کرد؛ البته در مکانی نامتعارف.

این رئیس جمهور ۷۱ ساله که به خاطر علاقه‌اش به گرفتن عکس سلفی و پدیدار شدنش مقابل رسانه‌ها آن‌هم با ظاهری متفاوت با همتایانش مشهور است، خبر نامزدی خود را از داخل یکی از نانوایی‌های معروف شهر لیسبون در نزدیکی دفتر کارش اعلام کرد.

او در ویدئویی که از داخل این نانوایی منتشر کرده، وعدۀ مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا همچنین مقابله با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی حاکم بر پرتغال را داد.

این استاد حقوق، مفسر تلویزیون و رهبر پیشین حزب سوسیال دموکرات‌های پرتغال از سال ۲۰۱۶ میلادی قدرت اجرایی را در این کشور واقع در جنوب اروپا در اختیار دارد. او در میان پرتغالی‌ها محبوب است و به ندرت فرصت حضور در تجمعات عمومی را از دست می‌دهد.

با این وجود آقای دی سوسا به دلیل دیدگاه‌های محافظه‌کارانه‌اش به‌ویژه در موضوعاتی همچون سقط جنین مورد انتقاد بسیاری است. این انتقادات بویژه اخیرا پس از آنکه حزبش یک پیمان سیاسی را با حزب راست افراطی «چگا» منعقد کرد، بیشتر شده است.

قرار است در این انتخابات او با هشت نامزد دیگر رقابت کند؛ از جمله آنا گومز، نماینده پیشین پارلمان اروپا و آندره ونتورا، رهبر حزب چگا.

انتخابات ریاست جمهوری پرتغال ۲۴ ژانویه برگزار خواهد شد و آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی آقای دی ساسو در میان رقبا (با ۶۲.۱ درصد) و سپس آنا گومز (با ۱۶.۳ درصد) از نظر پاسخ دهندگان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض سراسری در پرتغال؛ کارگران خواستار افزایش ۳۳ درصدی حداقل دستمزد شدند

وقتی رئیس جمهوری پرتغال برای «نجات دو گردشگر» تَن به آب زد

پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی پرتغال همزمان با موفقیت چشمگیر راست‌گرایان افراطی