ایران ترور نفر دوم القاعده در تهران را تکذیب کرد: سناریوپردازی هالیوودی است

ایران ترور ابو محمد المصری در تهران را تکذیب کرد
ایران ترور ابو محمد المصری در تهران را تکذیب کرد Copyright AP Photo/FBI
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیویورک تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داده بود که اسرائیل به نیابت از ایالات متحده روز هفت اوت (۱۷ مرداد) عبدالله احمد عبدالله معروف به ابو محمد المصری را در محله پاسداران در شمال تهران ترور کرده است.

آگهی

ایران تنها چند ساعت پس از انتتشار گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر ترور مرد شماره دو گروه القاعده در تهران این خبر را تکذیب کرد.

نیویورک تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داده بود که اسرائیل به نیابت از ایالات متحده روز هفت اوت (۱۷ مرداد) عبدالله احمد عبدالله معروف به ابو محمد المصری را در محله پاسداران در شمال تهران ترور کرده است. واشنگتن ابو محمد المصری را یکی از عوامل اصلی حمله به سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ می داند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده بود که ابو محمد المصری به همراه دخترش مریم، همسر حمزه بن لادن در حمله دو موتورسوار به ضرب گلوله کشته شدند. آمریکا سال گذشته مرگ حمزه بن لادن، فرزند بنیانگذار گروه القاعده را تائید کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به گزارش نیویورک تایمز روز شنبه گفت: «بدون تردید این دست اتهام ‌زنی‌‌ها در چارچوب جنگ همه‌ جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه مردم ایران انجام می ‌شود و رسانه‌ ها نباید تریبونی برای نشر دروغ ‌های هدفمند کاخ سفید علیه ایران باشند.»

وی همچنین ضمن تکذیب حضور مقام های گروه القاعده در ایران، گزارش منتشرشده درباره ترور مرد شماره دو این گروه در تهران را «سناریوپردازی هالیوودی» توصیف کرد.

رسانه‌های ایران روز هشت اوت (۱۸ مرداد) به نقل از استانداری تهران گزارش داده بودند که یک مرد لبنانی ۵۸ ساله به نام «حبیب داوود» شامگاه روز قبل در حوالی گلستان یکم در خیابان پاسداران تهران به همراه دختر ۲۷ ساله اش به ضرب گلوله کشته است. در گزارش رسانه‌های ایران آمده بود که موتورسواری ناشناس این پدر و دختر را در حالی که سوار بر یک خودروی «ال ۹۰» سفیدرنگ بودند با شلیک چهار گلوله به قتل رسانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشاور جدید پنتاگون درباره ارتباط پمپئو با «لابی اسرائیل» چه گفته بود؟

وزیر دفاع آمریکا مرگ حمزه بن لادن را تائید کرد

طرح امانت‌سپاری منشور کوروش به اسرائیل؛ ایران پیگیری حقوقی می‌کند